۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 791747

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از توزیع لباس‌های طرح جدید و فیروزه‌ای رنگ برای ۶ هزار پاکبان این کلانشهر در آستانه نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

لباس پاکبانان مشهد فیروزه‌ای شد

به گزارش قدس آنلاین، علی نجفی روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: با توجه به درخواست پاکبانان از ابتدای سال جاری پس از انجام تحقیقات تخصصی توسط متخصصان در حوزه طراحی لباس‌های کار در محیط های شهری و همسو سازی این طراحی ها با فرهنگ و رسوم محلی، طرح لباس پاکبانان در مشهد نهایی شد و در آستانه بهار ۱۴۰۱ در اختیارشان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی پاکبانان، رنگ و فرم لباس های کار آنان بود که در برخی موارد از نظر اجتماعی و روانشناسی نسبت به رنگ نارنجی اعلام نارضایتی داشتند، از این رو رنگ‌ نارنجی به رنگ فیروزه‌ای به عنوان رنگی برگرفته از نقوش و طرح‌های اسلیمی(از نقش‌های ایرانی) تغییر کرد.

معاون شهردار مشهد اضافه کرد: با توجه به رضایت عمومی پاکبانان از لباس های جدید، رنگ فیروزه‌ای برای اولین بار در کشور به عنوان نماد نیروهای خدمات شهری مشهدالرضا(ع) انتخاب شده است.

نجفی در ادامه از آماده باش نیروهای خدمات شهری در آستانه تحویل سال نو خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای پاکسازی و نظافت شهر به خصوص در محدوده حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روی در حال انجام است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.