۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 792009

مدیرعامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از ساخت بزرگترین مرکز معاینه فنی با مشارکت شهرداری تهران خبر داد و گفت: زمینی در منطقه چهار به بخش خصوصی واگذار می‌شود که این مرکز با عنوان آسمان آبی شهر تهران برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق شرق و شمال شرق تهران احداث خواهد شد.

ساخت بزرگ‌ترین مرکز معاینه فنی در پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، حسین مقدم در این باره اظهار داشت: مطالعات این طرح انجام شده و فراخوان آن در سال آینده منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری سه مرکز بزرگ شهر تهران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: مرکز آبشناسان، الغدیر و سراج جزو  پرمراجعه‌کننده ترین مراکز تهران هستند که توسط بخش خصوصی خدمات ارائه می‌دهند.

مقدم تاکید کرد: با توجه به اینکه تعرفه معاینه فنی افزایش نیافته در حال حاضر زمان خوبی برای انتشار فراخوان نیست و تمایلی از سوی بخش خصوصی برای مشارکت وجود نخواهد داشت.


تولید آلایندگی کمتر با دریافت معاینه فنی برتر

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره معاینه فنی برتر خودرو نیز گفت: خودروهای دارای معاینه فنی برتر آلایندگی کمتری تولید می‌کنند که در دور بالای موتور خودرو، این میزان آلایندگی تست می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مجاز تولید آلایندگی را سازمان حفاظت محیط زیست مشخص می‌کند، عنوان کرد: زمانی آلایندگی کاهش پیدا می‌کند که فناوری خودروها نیز به‌روز شود و متناسب با خودروی تولیدی، طراحی صورت بگیرد، به همین دلیل نمی‌توان معاینه فنی را سخت‌گیرانه‌تر کرد.

مقدم ادامه داد: می‌توان در تهران، معاینه فنی برتر را برای رفت و آمد در برخی مناطق طرح کاهش ترافیک الزامی کرد تا بتوان آلودگی هوا را در تهران کنترل کرد؛ شورای عالی ترافیک تهران با توجه به آلودگی هوا می‌تواند سیاست‌هایی را در این زمینه اتخاذ کند که ما پیشنهادهایی را در این زمینه به شورا ارائه دهیم و باید مورد بررسی قرار بگیرد.  

کیفی سازی خدمات مورد تاکید است

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای سال جدید نیز گفت: افزایش ظرفیت مراکز، کیفی‌سازی خدمات، ارائه خدمات بهتر و اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص خدمات‌رسانی مراکز از جمله برنامه‌های ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران است.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اظهار داشت: در ایام اخیر آموزش داخلی و خارج از سیستم داشته‌ایم و به تمامی  نمایندگی‌های معرفی شده در سراسر کشور، آموزش ارائه داده‌ایم و سعی ما کیفی‌سازی خدمات در سال قبل بوده است.

وی با اشاره به آلودگی هوای شهر از ارائه پیشنهادهایی به منظور الزامی شدن دریافت معاینه فنی برتر از سوی خودروها در برخی از مناطق مرکزی به شورای عالی ترافیک تهران خبر داد.

مقدم با تاکید بر عدم افزایش تعرفه معاینه فنی با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم و ایجاد شکاف بین درآمدها و هزینه‌ها، گفت: با توجه به این موضوع بخش خصوصی تمایلی برای احداث مراکز معاینه فنی ندارد و به دلیل گرانی زمین در تهران، سرمایه‌گذاران نسبت به ورود به این بخش اقدام نمی‌کنند.

وی یادآور شد: قیمت زمین در برخی نقاط شهر از ۱۰۰ میلیون تومان عبور کرده که شاید در برخی شهرستان‌ها هزینه زمین یک صدم تهران باشد و این موضوع در حالی‌ است که تعرفه معاینه فنی در تمام شهرستان‌ها یکسان است و به همین دلیل اگر کسی به دنبال احداث مرکز باشد به حواشی شهر مراجعه می‌کند.

مقدم با بیان اینکه نوع طراحی  مراکز معاینه فنی تهران منحصر به فرد است و متراژ برخی مراکز به ۱۰ هزار متر مربع می‌رسد، تاکید کرد: با این شرایط بخش خصوصی توان این را ندارد که سرمایه گذاری کرده و مبلغ ناچیز معاینه فنی را دریافت کند.

وی درباره چگونگی ورود بخش خصوصی برای ساخت مراکز معاینه فنی، توضیح داد: در شهرداری تهران به همه متقاضیان بخش خصوصی در صورت داشتن مدارک، امکانات و شرایط لازم مجوز انجام معاینه فنی می‌دهیم.

شهر تهران از ظرفیت ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۶ مرکز معاینه فنی ثابت و هفت واحد سیار تک خطه و همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است.

همچنین شهروندان می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.