رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور گفت: میزان مأموریت‌های سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور در دور نخست سفرهای نوروزی امسال رشد ۴۳ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

 آمار مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ کشور در سفرهای نوروزی افزایش ۴۳ درصدی داشت

به گزارش قدس آنلاین، جعفر میعادفر در حاشیه بازدید از ستاد نوروزی و خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: با توجه به اهمیت ویژه خراسان رضوی و مشهد به عنوان استان و کلان‌شهر زیارتی کشور و حجم زیاد حضور زائران نوروزی امام رضا(ع) بازدید و برنامه‌ریزی میدانی صورت پذیرفت تا ضمن عرض خداقوت ویژه به خادمان حوزه سلامت، نیازهای اورژانس ۱۱۵ در مشهد و خراسان رضوی را شناسایی کرده و در جهت تأمین این نیازها اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا در سال ۱۴۰۱ با همکاری مشترک سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بخش عمده‌ای از نیازهای اورژانس ۱۱۵ مشهد را که خدماتش تنها شامل مشهدی‌ها نبوده و این خدمات به سایر زائران داخلی و خارجی نیز ارائه می‌شود تأمین گردد.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور با بیان اینکه در دور نخست سفرهای نوروزی نزدیک به ۱۰۰ هزار مأموریت توسط نیروهای زیرمجموعه این سازمان در سطح کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: تعداد مأموریت‌های انجام شده از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال رشد ۴۳ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

میعادفر افزود: متأسفانه مأموریت‌های حوادث ترافیکی افزایش قابل توجهی داشته و علی‌رغم تذکرهای داده شده و کنترل‌هایی که در حال انجام است همچنان شاهد رشد اینگونه حوادث هستیم و امیدواریم که در روزهای باقی مانده تا پایان تعطیلات نوروزی رعایت بیش از پیش تمامی نکات ایمنی در سفر به‌خصوص در زمان رانندگی را از سوی مردم شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم مهمترین نقش را در بحث مسائل پیشگیرانه و کاهش آمار حوادث ایفا می‌کنند، گفت: مردم اگر رعایت قوانین را داشته باشند و با سرعت مطمئنه برانند و قبل از آغاز سفر هم معاینه فنی خودروی خود را انجام دهند بسیاری از حوادث شهری و جاده‌ای قابل پیشگیری خواهد بود.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹ هزار حادثه‌دیده حوادث ترافیکی داشتیم که از این تعداد ۱۱ هزار نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند و ۸ هزار نفر دیگر تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

میعادفر با ذکر این نکته که ۸۵ درصد از مأموریت‌های سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور مربوط به بیماران قلبی، تنفسی و کرونایی بوده است، تأکید کرد: برخی از افراد بیماری‌های زمینه‌ای دارند و در زمان سفر داروهای خود را  به همراه ندارند که آنها را دچار مشکل می‌کند و به‌همین جهت مأموریت‌های سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: به تمامی کسانی که  بیماری زمینه‌ای دارند و دارو مصرف می‌کنند توصیه کرده‌ایم که داروهای موردنیاز خود را در زمان سفر به میزان کافی و حتی بیشتر از میزان موردنیاز زمان سفر به همراه داشته باشند تا اگر به هر دلیلی سفرشان طولانی شد دچار مشکلات دارویی نشوند.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور در خصوص آمار بیماران کرونایی در ایام نوروز ۱۴۰۱، گفت: خوشبختانه از زمان شروع طرح نوروزی ۱۴۰۱ تاکنون شاهد افزایش آمار بیماران کرونایی نبودیم و این مهم نشان دهنده  رعایت کامل مردم در خصوص پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی می‌شود بوده است.

میعادفر خاطرنشان کرد: تزریق ۲ دُز واکسن در افراد زیر ۱۸ سال و ۳ دُز در افراد بالای ۱۸ سال در داشتن یک نوروز بدون کرونا تا این لحظه بسیار مؤثر بوده و امیدواریم که تا پایان این تعطیلات چنین وضعیتی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقدام خوب دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله مشهد در فعال بودن مراکز واکسیناسیون کرونا در ایام نوروز ۱۴۰۱ بود، تصریح کرد: در برخی از شهرها از جمله مشهد راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون ویژه نوروز را داشتیم، اقدامی که بسیار ارزنده بود و با این کار فرصت دسترسی راحت‌تر برای زائران و مجاوران واکسینه نشده و کسانی که واکسیناسیونشان تکمیل نبود؛ فراهم شد تا در کنار سفر و زیارت نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون خود هم اقدام کنند.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور افزود: از ابتدای هفته آینده دور دوم سفرهای نوروزی آغاز می‌شود و قطعاً با همان توانی که در دور اول خدمت‌گذار مردم بودیم در دور دوم هم فعال خواهیم بود و در این ایام تمامی نیروهای اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور با افتخار تمام خدمت‌گذار مردم خواهند بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.