وزیر انرژی عربستان سعودی تاکید کرد کشورهای دیگر جهان غیر از کشورهای حوزه خلیج فارس باید به تعهدات خود در تضمین امنیت انرژی عمل کنند.

کشورهای غیر حوزه خلیج فارس به تعهدات خود در تضمین امنیت انرژی عمل کنند

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان روز سه‌شنبه گفت که اگر امنیت عرضه نفت تهدید شود، اقتصاد جهان آسیب خواهد دید.

او که در اجلاس سران دولت های جهانی در ریاض در مورد چالش های امنیتی، اقتصادی و امنیت غذایی سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: تامین امنیت منابع در زمان حاضر در اولویت قرار دارد و برخی کشورها مقرون به صرفه بودن انرژی را از یاد برده اند.

وزیر انرژی عربستان به وجود مخاطرات متعدد در منطقه اشاره کرد و افزود: با همکاری کشورهای عرب خلیج برای تضمین امنیت انرژی تلاش می‌کنیم اما کشورهای دیگر نیز باید به تعهدات خود در این رابطه عمل کنند.

او در عین حال گفت: روسیه ۱۰ درصد نفت مورد نیاز جهان را تولید می‌کند و بی‌تردید تاثیر امنیت عرضه بر اقتصاد جهانی تاثیر می‌گذارد.

وزیر انرژی عربستان خاطرنشان کرد: ما با هم کار می‌کنیم تا امنیت انرژی را تضمین کنیم.

او گفت: به دلیل افزایش تولید و ترکیب انرژی، ظرفیت تولید نفت عربستان حدود دو میلیون بشکه مازاد خواهد داشت.

وزیر انرژی عربستان در عین حال تاکید کرد: ائتلاف «اوپک پلاس» سیاست را کنار می‌گذارد.

او تاکید کرد: ما اعلام کردیم که دیگر مسوول کمبود نفت نیستیم چرا که به این موضوع توجه لازم نمی‌شود و این که تامین و تضمین امنیت منابع انرژی بر عهده همه دنیاست.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان درباره ایده حذف روسیه از ائتلاف اوپک پلاس مدعی شد: یکی از اعضای اوپک کسی است که به سمت ما و ابوظبی موشک پرتاب می‌کند و او کسی است که برای این کار آموزش می‌دهد و تامین مالی می‌کند.

او این را هم خاطرننشان کرد که ما ابتکارات متان داریم و متعهد به رفع کربن تا سال ۲۰۶۰ هستیم.

همچنین به گزارش تلویزیون العربی قطر، وزیر انرژی امارات نیز گفت: ایالات متحده یک شریک مهم برای همه ما است و ما به این رابطه افتخار می‌کنیم. ایالات متحده باید واقع بین و متوجه باشد که اتحاد تولیدکنندگان اوپک منافع مصرف کنندگان را در نظر می‌گیرد.
«سهیل المزروعی» افزود: روسیه یکی از اعضای مهم ائتلاف «اوپک پلاس» است و جایگزینی ندارد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس اواخر اسفند گذشته در سفر به ریاض و ابوظبی درباره تقویت همکاری‌ها با ولیعهد عربستان و ولیعهد امارات که مهمترین آن پرونده انرژی است، گفت و گو کرد.

بر اساس اعلام دفتر جانسون، امارات و عربستان بزرگترین شرکای اقتصادی انگلیس در منطقه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.