۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 792380

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ٩ فروردین ماه) با چهار هزار و ۴۲۰ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۱۴ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس منفی شد

به گزارش قدس آنلاین، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۵ میلیارد و ۹۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال و در بیش از ۸۲۶ هزار و ۸۸۹ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال و در ۵۷۹ هزار و ۲۸۹ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ ‌هزار و ۴۸۱ واحد افزایش به ۳۶۲ هزار و ۹۲۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۵۴۶ واحد رشد به ۲۲۶‌هزار و ۱۸۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هشت ‌هزار و ٦٨٩ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، هفت‌ هزار و ۹۴۶ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۵۸ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ٧٣١ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۴۴۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تاپیکو) با ۲۳۴ واحد،  شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ١٩٣ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ١٣٩ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ٧٦٣ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۹۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ٨٠٢ واحد، 
ایران خودرو (خودرو) با ٧١٨ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ٧٠٢ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۷۳ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۶۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)،  شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک تجارت (وتجارت) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۵۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ٢ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ٢٩٣ واحد افزایش داشت و به ١٩ هزار و ۵۳ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۹۸۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۷ هزار و ۶۰۰ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،  پتروشیمی تندگویان (شگویا) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، نفت ایرانول (شرانل)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.