۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 792578

طبق گزارشات؛ سه عملیات استشهادی در اراضی اشغالی در دو هفته گذشته، ۱۱ کشته روی دست رژیم صهیونیستی گذاشت.

بهار وحشت در تل‌آویو

به گزارش قدس آنلاین، از نخستین روزهای بهار تاکنون برای اشغالگران صهیونیست چندان خوشایند نبوده است. دوم فروردین بود که اولین عملیات استشهادی درون مرزهای ۱۹۴۸ اتفاق افتاد. عملیاتی که به هلاکت دست‌کم چهار صهیونیست انجامید. این واقعه که بیش از هشت دقیقه طول کشید در شهر بئر السبع توسط یک جوان فلسطینی رخ داد.

به‌گفته برخی رسانه‌های صهیونیستی، محافل امنیتی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی وقوع عملیات ضد صهیونیستی در بئرالسبع را نمی‌کردند و همه نگاه‌ها و نگرانی‌ها در آستانه ماه رمضان در رابطه با قدس بود. رسانه‌های فلسطینی هم خبر دادند محمد ابوالقیعان یکی از اسرای سابق زندان‌های رژیم صهیونیستی از اهالی نقب، مجری عملیات است.

در نتیجه این عملیات در سراسر اراضی اشغالی حالت فوق‌العاده اعلام شد؛ اما این همه ماجرا نبود. هشتم فروردین دومین عملیات این بار در الخضیره رخ داد. در این عملیات که دو فرد مسلح فلسطینی مجری آن بودند دست‌کم ۱۴ صهیونیست کشته و زخمی شدند.

شهر الخضیره در جنوب بندر حیفا قرار دارد. یدیعوت آحارونوت در این زمینه گزارش داد: عملیات الخضیره در یک دقیقه و نیم انجام شد و دو فرد مسلح نیز به‌شهادت رسیدند. مجریان این عملیات تیراندازانی از اهالی شهر وادی عاره در شمال فلسطین اشغالی بودند که شناسنامه اسرائیلی داشتند. جنبش جهاد اسلامی فلسطین این اقدام را واکنش به نشست وزرای خارجه کشورهای عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی برشمرد. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای این عملیات را واکنشی به نشست سازشگران با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در النقب خواند.

سومین عملیات استشهادی هم نهم فروردین در بنی براک در شرق پایتخت رژیم صهیونیستی رخ داد تا آخرین ضربه امنیتی در آستانه روز قدس به دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی باشد. منابع رسانه‌ای از کشته شدن پنج اسرائیلی و زخمی شدن ۶ نفر دیگر در این عملیات خبر دادند. نام یک خاخام یهودی نیز در میان اسامی کشته‌شدگان این عملیات به چشم می‌خورد. برخی منابع نیز تعداد مجریان عملیات را دو یا سه نفر اعلام کرده‌اند که هنوز یکی از آن‌ها متواری است.

منابع فلسطینی هویت یکی از مهاجمان را ضیاء حمرشه، جوان فلسطینی ساکن روستای یعبد اعلام کرده‌اند که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید. او قبلاً در زندان رژیم صهیونیستی در اسارت بوده است.

در مجموع سه عملیات فلسطینی‌ها در دوهفته اخیر، ۱۱ کشته روی دست اسرائیل گذاشته است.

واکنش متفاوت دو رهبر اسلامی!

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تأکید کرد عملیات «بنی براک» در تل‌آویو سیلی محکمی به صورت اشغالگران اسرائیلی است. به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، سید حسن نصرالله گفته است: هیچ جایی برای شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی روی خاک فلسطین نیست. شدت یافتن عملیات مقاومت نشان می‌دهد ملت فلسطین می‌خواهد دیر یا زود سرزمینش را آزاد کند. 

اما طنز ماجرا آنجایی است که باوجود حمایت‌های جدی محور مقاومت از عملیات‌های فلسطینی‌ها، رئیس جمهور ترکیه در تماس با رئیس رژیم صهیونیستی این عملیات‌ها را نفرت‌انگیز و تروریستی اعلام و آن‌ها را محکوم کرده است.

اردوغان برای مجروحان نیز آرزوی شفای عاجل کرد. به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان جمعه شب با اسحاق هرتزوگ به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. رئیس رژیم صهیونیستی نیز ماه رمضان را به اردوغان تبریک گفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.