در حالی که آمار جان باختگان تصادف‌های نوروزی، بهت آور است؛ مقام‌های پلیس راهور آن را ۲۳ درصد کمتر از سال قبل می‌دانند.

عبور قربانیان تصادفات جاده‌ای نوروز از ۶۶۰ نفر!

به گزارش قدس آنلاین، شیرانی، فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: بیش از ۷۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده‌های بین استانی در کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دیروز ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری افزود: در این مدت همچنین ۴۳۰ میلیون تردد بین شهری وسایل نقلیه در کشور به ثبت رسیده که ممکن است یک وسیله نقلیه در طول روز چندین بار در سطح شهر تردد داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۱ درصد افزایش تردد بین استانی در کشور را شاهد بودیم و ۲۳ درصد کاهش جان باختگان حوادث رانندگی در کشور به ثبت رسید. البته همین مقدار جان باخته  سنگین و نگران کننده است.

عبور قربانیان تصادفات جاده ای از ۶۶۰ نفر

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور هم جمعه گذشته گفت: از ۲۵ اسفند تا پنج شنبه شب گذشته(۱۱ فروردین) ۶۶۳ نفر از هموطنان مان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده اند.

شیرانی افزود: میزان قربانیان تصادف جاده ای در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، در این مدت ۹ هزار و ۴۰۷ فقره تصادف جرحی هم روی داده که ۱۰ درصد در مقایسه با سال گذشته، کمتر است.در عین حال برخی کارشناسان معتقدند این آمارها مربوط به فوتی هایی است که در صحنه تصادف رخ می دهد  و شامل آمار فوتی ها در مراکز درمانی نمی شود و آمار واقعی جان باختگان را باید بر اساس آمار پزشکی قانونی  محاسبه کرد.

طبق آمار پزشکی قانونی از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۱۰۸۰ نفر در تصادفات جاده ای کشته شده بودند.

«دنا پلاس» در تصادف تا موتور جمع شد، اما ...

سردار هادیان ‌فر، رئیس پلیس راهور هم جمعه گذشته درباره کیفیت کیسه هوای خودروهای داخلی با اشاره به یک حادثه تصادف بین خودروی دناپلاس ۱۴۰۰ و لندکروز در محور رشت به تهران، اظهار کرد: خودروی دناپلاس بر اثر این تصادف تا موتور جمع شده بود؛ اما کیسه هوا باز نشده و این مسئله یک بحث جدی است که در شورای عالی نیز رئیس جمهور تاکید داشت که بحث ایمنی را در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دهیم.

۲ حادثه رانندگی با ۲۱ مصدوم در دوم فروردین

حسین ریاحی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تصادف زنجیره‌ای صبح سه‌شنبه دوم فروردین بین خودروهای سواری پژو ۴۰۵ و ۲۰۶، اچ سی کراس و اتوبوس در آزادراه بین ۲ عوارضی قمصر و باغ فین این شهرستان ۲ فوتی و ۱۱ مصدوم به جا گذاشت.مرکز فوریت های پزشکی خوزستان هم اعلام کرد که سانحه رانندگی در جاده الهایی به سمت شوش باعث مصدوم شدن ۱۰ نفر شد.

جان باختن ۱۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در چادر مسافرتی

ششم فروردین هم ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد: طی ایام نوروز تاکنون حدود ۱۸ نفر در چادرهای مسافرتی به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جانشان را از دست داده‌اند.

در ادامه مروری بر دیگر  مهم ترین حوادث نوروز ۱۴۰۱ از اول تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ داشته ایم:

سرباز قاتل ۴ هم خدمتی خود دستگیر شد

اول فروردین خبری تلخ منتشر شد که شاید بتوان آن را نخستین جنایت سال و قرن جدید دانست. یک منبع آگاه گفت: در یک پادگان نظامی سربازی که چهار نفر از سربازان هم خدمتی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با اقدام به موقع پلیس استان  در یکی از روستاهای حوالی دیلم دستگیر شد. 

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: این سرباز پس از حادثه، با گروگان گرفتن یکی  از شهروندان، قصد عزیمت به خوزستان را داشت که با اشراف اطلاعاتی پلیس و در هنگام عبور در شهرستان دیلم، شناسایی و خودروی در اختیار وی توقیف شد.

وی ادامه داد: همچنین فرد گروگان آزاد ولی قاتل با استفاده از تاریکی هوا به بیابان‌های اطراف متواری شد که با کنترل کردن همه راه‌های خروجی شهرستان، درنهایت سرباز قاتل توسط اکیپ ویژه فرماندهی انتظامی استان دستگیر شد.

شهادت نخستین مامور پلیس در سال جدید

سوم فروردین امسال نخستین مامور پلیس در سال جدید، بر اثر تیراندازی اشرار در درگیری با پلیس ایرانشهر به شهادت رسید. در این درگیری ستوان یکم منصور بزی ساکت بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح شد و به علت شدت جراحات وارد شده به درجه رفیع شهادت نایل شد.

ماجرای قتل و گروگان گیری با هلاکت قاتل خاتمه یافت

پنجم فروردین امسال، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از وقوع  دو قتل و گروگان گیری به دلیل اختلافات خانوادگی در شهرستان هرسین و کشته شدن قاتل خبر داد. سردار علی ‌اکبر جاویدان افزود: پس از اعلام حادثه   کشته شدن یک نفر در خیابان پارک شهر هرسین به پلیس  و نیز مجروح شدن دو نفر از ناحیه شکم و پهلو، ماموران  متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه دار با اسلحه کلاش به سمت آنان شلیک کرده و متواری شده است.

در یکی از خیابان ها فرد قاتل توسط ماموران شناسایی شد که به محض مشاهده پلیس با اسلحه کلاش اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرد. با تیراندازی متقابل ماموران، فرد قاتل که خود را در محاصره پلیس می دید، وارد منزل مسکونی یکی از شهروندان شد و شش نفر از ساکنان آن را به گروگان گرفت.

در زمان عملیات رهاسازی فرد قاتل با شلیک به سمت افراد به گروگان گرفته شده، جان آنان را به خطر انداخته  بودکه ماموران به ناچار با شلیک متقابل وی را به هلاکت رساندند.

دختر ۲۰ ساله اولین قربانی دریای خزر در قرن جدید

واژگونی یک فروند قایق موتوری عصر جمعه پنجم فروردین در آب‌های ساحلی بابلسر سبب مرگ یک دختر ۲۰ ساله مشهدی شد و به این ترتیب دریای خزر اولین قربانی خود را در آغاز قرن جدید گرفت.

میری دبیر، هیئت نجات غریق بابلسر گفت: یک قایق موتوری با چهار سرنشین در آب‌های ساحلی پشت پارک شورای شهر بابلسر واژگون شد که سه نفر نجات یافتند، ولی فردی که فوت کرد زیر قایق گیر افتاده بود. هشتم فروردین هم متاسفانه یک کودک هفت ساله ورامینی در منطقه سنگچین پارک شورای بابلسر غرق شد تا دومین قربانی در نوروز ۱۴۰۱ باشد.

شهادت سرباز وظیفه بر اثر اصابت گلوله

سرهنگ علی یاری، فرمانده انتظامی شهرستان دیلم هم دهم فروردین گفت: شامگاه نهم فروردین در شهر بندر امام حسن(ع) شهرستان دیلم بر اثر درگیری گشت انتظامی پلیس با سارق مسلح، متاسفانه همکار وظیفه ستوان سوم «سید نوید موسوی» بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نایل آمد و ستوان ‌یکم انتظامی جلیل دازه به دلیل جراحت وارد شده به بیمارستان گناوه منتقل شد و تحت درمان است.

همین روز سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری سارق و شرور مسلح و عامل شهادت سرباز وظیفه و جراحت مامور انتظامی پلیس در یک عملیات غافلگیرانه خبر داد.

جمعه گذشته نیز خبر رسید سروان جلیل دازه که در شهر بندر امام حسن(ع) شهرستان دیلم بر اثر درگیری گشت انتظامی پلیس با سارق مسلح دچار مجروحیت شده بود به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

قاتل فراری در خرمشهر تسلیم قانون شد

فرمانده انتظامی خرمشهر دهم فروردین گفت: در پی قتل سه نفر و مجروح شدن یک نفر از اعضای یک خانواده با سلاح کلت کمری در خرمشهر، بررسی موضوع و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سهرابی افزود: ماموران قاتل را شناسایی کردند و با رایزنی با بزرگان محلی، قاتل که سه عضو خانواده عموی خود را به قتل رسانده بود، خود را به پلیس معرفی کرد.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.