۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 792780

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به مناسبت بیستمین سالگرد درگیری جنین، در غزه نمایش نظامی بر پا کرد.

نمایش نظامی «سرایا القدس» در غزه

به گزارش قدس آنلاین، صدها نفر از نیروهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی شب گذشته(یکشنبه) به مناسبت بزرگداشت بیستمین سالگرد درگیری اردوگاه جنین در شمال نوار غربی اشغالی، نمایش نظامی بر پا کردند.

طبق گزارش خبرگزاری«آناتولی» نیروهای سرایالقدس در خیابان‌های منطقه «النصیرات» در غزه ضمن نمایش تسلیحات نظامی مختلف، عکس‌ها و تصاویری از شهدای درگیری جنین با نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۰۲ را بالا بردند».

در خلال این نمایش نظامی، بسیاری از مردم فلسطین برای مشاهده یگان‌های مختلف سرایاالقدس، همانند یگان پیاده نظام، تک‌تیراندازها و خودروهای حامل موشک‌ها، به خیابا آمدند.

یکی از نیروهای سرایاالقدس(که نامش فاش نشده) طی سخنرانی‌اش در این نمایش نظامی، گفت: «امروز به خیابان آمدیم تا به دنیا تاکید کنیم که راه مقاومت، علیه اشغالگری ادامه دارد».

وی با تاکید بر حمله با دستانی از آهن و عدم سکوت در مقابل گستاخی اشغالگران و تجاوزاتشان به ملت فلسطین، خاطرنشان کرد: «تداوم عملیات‌های نظامی ضد استعمارگران، نشانه آشکاری بر تداوم راه جهاد و مقاومت است و ملت ما حتی یک وجب از سرزمین فلسطین را از دست نخواهد داد».

در آوریل سال ۲۰۰۲ درگیری‌هایی بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین(شمال نوار غربی) روی داد که بر اثر آن ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و بسیاری از سکونت‌گاه‌های اردوگاه ویران شدند. طی این درگیری‌ها ۲۳ نظامی صهیونیست کشته شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.