یک روزنامه ترکیه ای اعلام کرد که آنکارا در حال حاضر مشغول ارزیابی امکان آغاز گفت‌وگوها با دمشق به منظور بازگشت روابط دو طرف به حالت عادی است.

«آنکارا» در حال ارزیابی امکان آغاز گفت‌وگوها با «دمشق» است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه ترکیه‌ای حریت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: آنکارا در حال حاضر مشغول ارزیابی امکان آغاز گفت‌وگوها با دمشق به منظور بازگشت روابط دو طرف به حالت عادی است.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه به حریت گفته اند که آنکارا قصد دارد روابط خود با سوریه را به روال عادی و طبیعی خود بازگرداند. به گفته این منابع، نقشی که آنکارا اخیراً در حل و فصل جنگ اوکراین ایفا کرده است، زمینه برای حل و فصل مشکلات آن با دمشق را نیز فراهم آورده است.

منابع مذکور همچنین عنوان کردند که ترکیه در زمینه بازگرداندن روابط خود با سوریه به حالت عادی، بر لزوم حفظ تمامیت ارضی آن و نیز تضمین امنیت پناهندگان تأکید دارد. آنکارا این پیام‌های مهم را پیش از آنکه اسد به امارات سفر کند، به دمشق ارسال کرده است.

گفتنی است، مطلب روزنامه ترکیه‌ای حریت در خصوص تلاش آنکارا برای ازسرگیری روابط با سوریه درحالی است که هنوز هم بخش‌هایی از شمال شرق سوریه تحت اشغال نیروهای ترکیه‌ای قرار دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.