طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته بیش از یک میلیون و ۲۴۱ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۴۸۵ نفر جان خود را از دست دادند.

کرونا در جهان/ ابتلای بیش از ۱.۲ میلیون نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۴۹۴ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۹۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۵۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۲۹ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۲۰۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۵ هزار و ۴۸۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۱۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۹ هزار و ۳۹۰ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۹۸۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۲۵ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۱ هزار و ۵۲۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۷ هزار و ۳۳۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۴۰ هزار و ۱۲۹ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۰ هزار و ۵۸۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان, انگلیس، روسیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۲۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۱, ۲۱ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۲۸۲, ۲۱ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۰۵, ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۰۴ و ۱۴ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۵۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه با ۱۴ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۹۱ مبتلا و کره جنوبی نیز با ۱۴ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۶۴۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۶۵ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۶۷, ۴۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۶۷ و ۲۸ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۳۵۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.