رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس و عوامل آن برای تولید و بازنشر کلیپ‌های تفرقه افکن بین افغانستان و ایران در حال فعالیت هستند .

فعالیت نیروهای امنیتی آمریکا و انگلیس برای تولید کلیپ‌های تفرقه افکنانه بین افغانستان و ایران

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در پیامی گفت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس که چند ماهی است از افغانستان خارج شده‌اند، در تلاشند که میان مردم و حاکمان این کشورها اختلاف افکنی و از اتحاد و انسجام این‌ها جلوگیری کنند، 

وی تاکید کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس با بهره گیری از عوامل خود در کشورهایی مثل افغانستان، پاکستان و عراق، نسبت به تولید و بازنشر کلیپ‌های تفرقه افکن به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

حسینب ابراز امیدواری کرده که دو کشور همسایه افغانستان و ایران، با آگاهی و بصیرت بالای خود، دشمنان این منطقه را دچار یأس و ناامیدی کنند.

وی از نخبگان و دست اندرکاران رسانه ای خواسته در برابر این توطئه، وظیفه تاریخی خود را درک کرده، جهت روشنگری و هدایت افکار عمومی، وارد عرصه شوند و باهر امکان و به هرقیمتی انجام رسالت دینی و انسانی نمایند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

قابل توجه دولت ها و ملتهای ایران و افغانستان

اخبار موثقی در دست است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس که چند ماهی است از افغانستان خارج شده‌اند، در پی ناکامی در تحولات منطقه و حوزه شرق، به ویژه در قضایای افغانستان، پاکستان و عراق، در تلاشند که میان مردم و حاکمان این کشورها اختلاف افکنی و از اتحاد و انسجام اینها جلوگیری کنند.

از این رو با بهره گیری از عوامل خود در این کشورها، نسبت به تولید و بازنشر کلیپ‌های تفرقه افکن به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

به عنوان مثال: آن ها از یکسو با تولید ویدئوها و کلیپ های غیر واقعی و بلکه کذب و منحرف کننده و از سوی دیگر جمع آوری و بازنشر کلیپ‌های سال های گذشته که حتی چه بسا واقعی هم نیستند و یا در یک کشور دیگر توسط اتباع بیگانه به طور نمایشی درست شده و یا برشی از فیلم های تولیدی توسط عوامل استکبار است، در تیراژ بالا احساسات و عواطف مردمی را دچار تحریک کرده و قصد ایجاد تنش در این کشورها را دارند. آنها کلیپ‌هایی مبنی بر ظلم و ستم ایرانیان بر افغانستانی‌ها را در شهرهای افغانستان پخش می کنند تا احساسات ملت افغانستان را علیه ایرانیان برانگیزانند.

و بالعکس در ایران، کلیپ‌هایی از جرایم و بزه‌کاری های افغانستانی‌ها را پخش می‌کنند تا احساسات مردم ایران را علیه مهاجرین افغانستانی تحریک کنند.

مردم فهیم و آگاه ایران و مهاجرین بصیر افغانستان، عراق و پاکستان!

به هوش باشید و مراقب!

دشمن از طریق نظامی و سیاسی حریف شما نشده است و حال از طریق جنگ رسانه و ایجاد تفرقه قصد دارد این منطقه را دچار آشوب و نا امنی کند و آنچه که مشاهده می شود، اکثرا التهاب آفرینی در فضای مجازی است.

امیدوارم مردم شریف و مومن به خصوص دوکشور همسایه افغانستان و ایران، با آگاهی و بصیرت بالای خود، دشمنان این منطقه را دچار یأس و ناامیدی کنند.

از نخبگان و دست اندرکاران رسانه ای نیز جدا خواهشمندم وظیفه تاریخی خودرا درک کرده، جهت روشنگری و هدایت افکار عمومی، وارد عرصه شوند و با هر امکان و به هرقیمتی انجام رسالت دینی و انسانی نمایند تا انشاالله نه تنها دشمن در رسیدن به نیت شوم اختلاف افگنی خود موفق نشود بلکه زمینه های انسجام و همسویی بیشتر دولتها و ملتهای برادر افغانستان و ایران فراهم گردد.

سیدعیسی حسینی مزاری

۲۰حمل/ فروردین ۱۴۰۱ شمسی

منبع: صدای افغان

تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.