رأی گیری برای نخست وزیر جدید پاکستان امروز در مجلس پاکستان انجام می‌گیرد و یکی از دو نامزد شهباز شریف و شاه محمود قریشی انتخاب می‌شود.

نخست وزیر جدید پاکستان امروز انتخاب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «شهباز شریف» نامزد اپوزیسیون و «شاه محمود قریشی» بعنوان نامزد معرفی شده ازسوی حزب تحریک انصاف دیروز(یک‌شنبه) مدارک نامزدی خود را برای بررسی و طی مراحل قانونی ارائه کرده اند.

به گزارش نشریه اکسپرس نیوز اسلام آباد، رأی گیری برای انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان امروز(دوشنبه) در مجلس این کشور انجام می‌گیرد.

بابر اعوان، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور مجلس، با بیان اینکه شهباز شریف با شکایت مواجه است، خواستار استرداد مدارک او شد، اما اعتراضش پذیرفته نشد.

شهباز شریف، ۷۰ ساله، برادر کوچکتر نواز شریف است که سه بار به مقام نخست وزیر رسیده است. او در سال ۱۹۹۷ به نمایندگی از مردم ایالت پنجاب، بزرگترین ایالت این کشور وارد پارلمان ملی پاکستان شد سپس به ریاست محلی دولت این ایالت رسید و در سال ۲۰۱۸ و به دنبال سلب صلاحیت برادر بزرگترش، نواز شریف از تصدی پست‌های کلیدی از جمله نخست وزیری پس از افشای فساد مالی او در «اسناد پاناما» به عنوان رهبر حزب مسلم لیگ انتخاب و برای نخست وزیر نامزد شد، اما نتوانست آرای نمایندگان را به دست آورد، زیرا او همانند برادرش به فساد مالی و پولشویی متهم است.

شاه محمود قریشی نیز که از سال ۲۰۱۸ تاکنون وزیر خارجه پاکستان است از حزب تحریک انصاف و عضو مجلس شورا و مجمع ملی این کشور نیز است. او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ نیز وزیر خارجه پاکستان بود.

به این ترتیب، جلسه رأی گیری برای انتخاب نخست وزیر بعدی پاکستان با حضور تمام نمایندگان در ساعت ۱۴ به وقت محلی انجام می‌شود سپس نامزد پیروز در ساعت ۲۰ امروز بعنوان نخست وزیر سوگند یاد می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.