سرپرست نهاد و معاون اجرایی رییس‌جمهور از تشکیل کارگروه طرح توسعه منطقه آزاد در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) شتاب می‌گیرد.

عملیات اجرایی طرح توسعه منطقه اروند شتاب می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، سید صولت مرتضوی  درباره برگزاری نخستین نشست کارگروه توسعه منطقه آزاد اروند افزود: این کارگروه امروز - دوشنبه - با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌های امر برگزار و تصمیماتی درباره تنظیم و تدوین طرح توسعه اتخاذ شد که در آینده نزدیک به جمع بندی می‌رسد و با ارسال به رییس جمهور و موافقت با آن عملیات اجرایی طرح آغاز می شود.  

مرتضوی اظهار داشت: رییس جمهور در سومین سفر خود به استان خوزستان به معاونت اجرایی دستور  داد تا کارگروهی با ترکیبی از مدیران ملی و استانی برای شناسایی دقیق مشکلات منطقه و ارائه راهکارهای رفع آنها تشکیل شود.  

وی درباره سفرهای استانی رییس‌جمهوری و پیگیری مسایل موجود از طریق معاونت اجرایی خاطر نشان کرد: رییس جمهوری اعتقاد دارد که اگر از نزدیک و مستقیم و دیدار چهره به چهره در امورها نظارت کند، سرعت برطرف کردن مشکلات مردم شتاب می‌گیرد و به همین منظور سفرهای استانی را با این هدف طراحی کرد تا از نزدیک در جریان موضوعات قرار بگیرد.

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: یکی از مهمترین اتفاق‌ در این سفرها، حضور رییس‌جمهور در شورای اداری استان‌هاست تا به تشویق مدیران استانی در برطرف ‌کردن مشکلات مردم، دستور لازم  صادر شود. از طرفی تصمیم‌های مطلوب و سازنده‌ای در راستای برون رفت از مشکلات موجود اتخاذ می‌شود که در  قالب مصوبات و توافق‌های این سفرها تعریف و سپس دستورهای لازم را صادر می‌کند و  معاونت اجرایی هم پیگیری می‌کند. از جمله دستورهایی که به صورت موردی صادر می‌شود، همین طرح توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند(آبادان و خرمشهر) است.

مرتضوی تصریح کرد: فعالیت‌های ما در حوزه معاونت اجرایی بر دو اصل دقت و سرعت استوار است و به همکاران اعلام کردیم تا با بررسی مطالعات موجود در اسناد بالادستی، طرح‌ها با سرعت تنظیم شوند که این در سفرهای استانی با همین رویه دنبال می‌شود. در واقع  ما با استناد به اسنادی که وجود دارد، تصمیم می‌گیریم و سپس با سرعت به مرحله اجرا می‌گذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.