قریب به ۶۰ هزار نمازگزار فلسطینی با غلبه بر یورش امروز نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی نماز را در آنجا اقامه کردند و پس از آن با برپایی تجمع بزرگ بر پایبندی به دفاع از قبله نخست مسلمانان تاکید کردند.

۶۰ هزار فلسطینی دومین نماز جمعه رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کردند

به گزارش قدس آنلاین، شصت هزار نمازگزار فلسطینی نماز ظهر امروز را در مسجد الاقصی اقامه کردند .

شیخ «عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد:  یورش صبح امروز نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی با دفاع معتکفان و نمازگزاران جان بر کف آنجا روبرو شد و به دنبال آن با پیروزی هموطنانمان، نماز ظهر امروز را هم با حضور قریب به ۶۰ هزار فلسطینی در مسجد الاقصی برگزار کردیم.

او با تاکید بر اینکه مقاومت امروز فلسطینیان در مسجد الاقصی حامل پیامی آشکار به تندروهای صهیونیست است، گفت: به رژیم اشغالگر درباره ارتکاب هر گونه حماقت تازه‌ای علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران آن هشدار می‌دهیم.

نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه امروز در مسجد الاقصی شعارهایی را  نظیر «بالروح بالدم نفدیک یا أقصی» در حمایت از مسجد الاقصی سر دادند.

نظامیان صهیونیست صبح امروز به پشتیبانی از شهرک‌نشینان صهیونیست که مشغول انجام آداب تلمودی در صحن‌های مسجد الاقصی بودند، با یورش به فلسطینیانی که برای نماز صبح به مسجد الاقصی آمده و در آنجا اعتکاف کرده بودند، قریب به ۳۰۰ فلسطینی را بازداشت و بیش از ۱۵۲ نفر زخمی کردند.

با خروج نظامیان صهیونیست از مسجد الاقصی اهالی قدس و اعتکاف‌کنندگان اقدام به تنظیف و پاکسازی مسجد و صحن‌های آن کردند تا آماده برپایی نماز جمعه شود.

«صبری صیدم» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح صحنه امروز فلسطین را اسطوره‌ای خواند و گفت: تعرض به مسجد الاقصی، ملت فلسطین را از اقامه نماز در آنجا بازنداشت.

وی افزود: امروز ملت فلسطین پیروز شده و اراده خود را تحمیل کرد و تلاش های رژیم اشغالگر برای از بین بردن اراده ملت فلسطین ناکام ماند.

این مسئول جنبش فتح تصریح کرد: رژیم اشغالگر با حمله به مکان برپایی نماز فلسطینیان از خطوط قرمز عبور کرد و البته که این رژیم به دلیل اختلافی که در محافل سیاسی داخلی خود دچار است جنگی انتقام جویانه علیه ملت فلسطین به راه انداخت.

او ضمن درخواست از ملت فلسطین برای مقاومت گفت: اردن تنها کشوری بود که یورش امروز رژیم صهیونیستی را محکوم کرد، اما ما از همه عرب‌ها و بخصوص سازشگران می‌خواهیم این رژیم را محکوم کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.