ادعای مضحک یک نشریه معروف انگلیسی درباره جنگ اوکراین، این روزها دستاویزی برای طنزپردازی عراقی ها شده است که در شبکه های اجتماعی موضوع را بی وقفه دنبال کرده اند.

ادعای عجیب انگلیسی‌ها، پاسخ طنزآمیز عراقی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «گاردین» در گزارشی مدعی شده است که نیروهای الحشد الشعبی از طریق ایران به روسیه در جنگ اوکراین کمک تسلیحاتی می‌کنند! ادعایی که قریحه طنز پرداز عراقی ها را علیه انگلیسی ها، گشوده است.

کانال خبری «صابرین نیوز» نزدیک به گروه های مقاومت اسلامی در عراق که به تازگی فعالیت خبری خود را بعد از وقفه ای کوتاه از سرگرفته، جزو اولین رسانه های طنزپرداز در قبال این ادعای گاردین انگلیس بوده است.

صابرین نیوز، برپایه گزارش گاردین انگلیس، تصویری خیال پردازانه از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه با «ابوفدک المحمداوی» فرمانده نیروهای الحشد الشعبی را منتشر کرده و زیر آن نوشته است: «نشریه گاردین انگلیس تا این حد، حماقت را برای مخاطبان غربی خود، تصور کرده است.»

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

در این کارتون طنز، پوتین به ابوفدک گفته است: «اگه میشه یه پنج تا موشک برام بخر و فاکتورهایش را بفرست!» و ابوفدک هم در پاسخ گفته است: «چه نوع موشکی میخوای، بالستیک یا کالیبر!؟»

یکی از نویسندگان عراقی هم این خبر گاردین را بهانه ای برای لطیفه گویی دانسته و نوشته است: «دولت روسیه از الحشد الشعبی سلاح می خرد!... معروف بودن به غنا و ثروت به از شهره به فقر و نداری است!»

«محمد بدر» با طرح این سوال که «چه ایرادی دارد؟» ادامه داده است: «چرا غرب می تواند برای متحدان خود مثل گروه های تروریستی «داعش»، «جبهه النصره» و «ارتش آزاد سوریه» سلاح بفرستد و از تجاوز نظامی و جنایت های رژیم سعودی در یمن حمایت کند؛ اما کشورها و قدرت های دیگر حق ندارند از هم پیمانان خود حمایت کنند؟»

وی اضافه کرده است که نویسندگان این ادعاهای مضحک دو روزنامه نگار گاردین «بیتان ماکیرنان» مستقر در کی یف که قبلا خبرنگار این نشریه در سرزمین های اشغالی فلسطین بوده و دومی «فیرا مرونووا» روزنامه نگار مخالف روسیه و دارای تابعیت آمریکایی است که اینک در شهر «لافیف» مستقر است.

به نوشته این نویسنده عراقی، کل گزارش عبارت از ادعای های فاقد منبع و فقط داستان سرایی است و از همه مهمتر، این ادعای مضحک نویسندگان گزارش است که «یکی از فرماندهان الحشد الشعبی این اطلاعات محرمانه را در اختیار آنها گذاشته است» اما نگفته اند که اگر این اطلاعات محرمانه است، چرا فرمانده ادعایی آن را آشکار کرده است؟

البدر همچنین به همراه گزارش خود تصویر طنز دو نظامی را نمایش داده که در دو سوی یک کانال آبی قرار گرفته اند که یکی از آنها که از نیروهای الحشد الشعبی است سلاح «آر پی چی ۷» را برای نیروی دوم که روسی است، پرتاب کرده است!

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

اما مترجم و روزنامه نگار عراقی دیگری خواهان شکایت قضایی علیه این ادعاهای مضحک و بی اساس گاردین انگلیس شده است.

«عمار کاظم محمد» گفته است که جای تعجب است که چرا مسئولین در دولت عراق علیه نشریه انگلیسی به خاطر این داستان سرایی و ادعاهای فاقد دلیل و مدرک شکایت نمی کنند.

وی اضافه کرده است که آیا نشریه گاردین احمق است و نمی داند که سلاح «آر پی جی» اساسا  ساخت روسیه است و در «عویریج»(منطقه ای صنعتی در جنوب بغداد) ساخته نمی شود! یا اینکه با این ادعاها، می خواهد روسیه را تحقیر کند؟

این خبر در شبکه های اجتماعی هم با موجی از واکنش های طنز آمیز مواجه شده که برای مثال کاربری به نام «عباس بین الناس» نوشته است که «نکند یک کارشناس در رسانه ها ظاهر بشود و بگوید این سلاحی که الحشد الشعبی به روسیه می فرستد، موازین قدرت را در جنگ اوکراین تغییر خواهد داد!»

صدها کاربر شبکه های اجتماعی در صفحات مختلف رسانه هایی که این گزارش را بازتاب داده اند با استیکرهای مختلف و عبارت های طنز به این خبر واکنش نشان دادند. بسیاری از این کاربران، رسانه هایی که این خبر را جدی گرفته اند به چالش کشیده اند.

شبکه دجله عراق یکی از این رسانه ها است که مورد تمسخر کاربران قرار گرفته است.

«حسام» در تویتر شبکه دجله زیر این خبر نوشته است: آیا دلیل ادعا آن است که عراق یکی از تولیدکنندگان(سلاح) در جهان است و(استیکر خنده)

«محمد نوری» نوشت: آیا نفهمیدید که اخبار بسیار خنده داری را نقل می کنید؟

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

«آمر» افزود: چه کسی خبرهایتان را تهیه می کند!!!

«مهند فیصل» با استیکر خنده چنین واکنش نشان داد: دروغ بزرگتری نبود که بگویید!

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

«ندا» نوشت: دوست دارم باور کنم اما خیلی(جوک) قوی بود(استیکر خنده)

«محمد» ادامه داد: ها چیه؟ دروغ آوریل یا فیلم هندی؟

«احمد الشمری» می گوید: به خدا نمی دانم چه بگویم؛ ...گیج شدم(صدای گربه و زوزه را مکتوب می کند)

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

«ثامر» این واکنش را نشان داد: الان کافر می شوم نزدیک است کفر بورزم.

«ابن العراق» نوشت: از جیب یک روزنامه نگار درآمده و از بازار مریدی(بازار ارزان فروش ها در عراق)؛ کنایه از اینکه این خبر منبع ندارد و مفت نمی ارزد...

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

«علی الموسوی» نظر داد: روسیه به عراق محتاج شده است چه جالب!

«گیلگامش» با اشاره به اینکه روسیه ۳۰۰ کارخانه و شرکت تولید سلاح دارد و محتاج کشورهای دیگر حتی چین در زمینه سلاح نیست، افزود: باید روی این خبر می نوشتید که آگهی تبلیغاتی است و پولش را گرفته اید.

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

«میثم الخزاعی» می نویسد: موشک بالدار کالیبر و سامانه اس ۴۰۰ حالا گوشه ای کز کرده اند و می گریند! عمو دجله وقتی خبر را نقل می کردی به خاطر خودت خجالت نکشیدی؟! به عقل خودتان احترام می گذاشتید...

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

معدودی از کاربران نیز این خبر را از زاویه دیگر خطرناک تلقی و ابراز کردند که ممکن است بعد از ناتوانی غرب در مواجهه با روسیه این قبیل سناریو نویسی ها بخواهد زمینه را برای هدف قرار دادن حلقه های ضعیف تر بازی فراهم کند و احتمال دارد توطئه ای غربی به بهانه روسیه علیه عراق در کار باشد.

ادعای عجیب انگلیسی ها، پاسخ طنزآمیز عراقی ها

اولین بار نیست که رسانه های غربی و برخی رسانه های عربی وابسته به شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس، مدعی ارتباطات بین الحشد الشعبی و مسکو هستند و در سنوات گذشته نیز چنین ادعاهایی را مطرح کرده بودند با این تفاوت که پیش تر، مدعی می شدند الحشد الشعبی دنبال کسب حمایت روسیه است!

براساس قانون، سازمان الحشد الشعبی همانند دیگر نیروهای مسلح عراق، یک نیروی مسلح ضابطه مند و قانونی است که مانند نیروهای «سازمان مبارزه با تروریسم» به طور مستقیم زیر نظر نخست وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق فعالیت می کند. طبق قانون، این نیروها هرگز نمی توانند به طور خودسر عمل کنند و همچنین از هرگونه ورود در فعالیت های سیاسی منع شده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.