دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه ترکیه عملا حاکمیت این کشور را نقض می‌کند، گفت: حملات ترکیه به خاک عراق باید پایان یابد.

ترکیه عملا حاکمیت عراق را نقض می کند/ لزوم پایان حملات

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای به حمله ترکیه به شمال عراق واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری با نگرانی شدید عملیات نظامی ترکیه در داخل مرزهای عراق را دنبال می‌کند و آن را نقض حاکمیت عراق و تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

در بیانیه مذکور آمده است: تکرار عملیات نظامی ترکیه در داخل مرزهای عراق، بدون هماهنگی با دولت فدرال عراق، علیرغم درخواست‌های قبلی برای توقف این حملات و انجام گفتگو و هماهنگی پیرامون آنها، غیرقابل قبول است.

این بیانیه می‌افزاید: در حالی که ما بر تقویت روابط مثبت با ترکیه بر اساس منافع مشترک و حل مسائل امنیتی از طریق همکاری و هماهنگی قبلی تاکید می‌کنیم، اقدامات امنیتی یکجانبه در رسیدگی به مسائل امنیتی حل نشده غیرقابل قبول است و باید به حاکمیت عراق احترام گذاشت.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: تصمیم حکومت عراق و سیاست خارجی یکپارچه آن مبتنی بر امتناع از تبدیل سرزمین خود به میدان مناقشه و عرصه تسویه حساب دیگران است و اینکه به حاکمیت تعدی نشود و امنیت و ثبات داخلی آن به خطر نیفتد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.