گروه‌های فلسطینی پس از نشست فوق العاده روز سه شنبه، از بالا بردن سطح آماده‌باش سراسری در تمامی سطوح برای حفاظت از مسجد الاقصی و شهر قدس خبر دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش قدس آنلاین، گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، وضعیت آماده باش سراسری در صفوف خود را در تمامی سطوح با هدف مقابله با هرگونه تجاوز و تعدی جدید به مسجد الاقصی و ارتکاب حماقت‌های جدید از سوی رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اسرائیلی بالا می‌برند.

گروه‌های فلسطینی در این بیانیه خواستار تداوم وضعیت درگیری با تمامی اشکال آن با دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، شهر قدس اشغالی و الخلیل در دفاع از مقدسات و مخالفت با اشغالگری، شهرک‌سازی و یهودی سازی شدند.

آنها همچنین از تمامی ملت فلسطین خواستند با بسیج عمومی و رفتن به سمت مسجد الاقصی و همچنین اعتکاف شبانه روزی در آنجا، از آن در برابر یورش‌های شهرک‌نشینان و هر گونه تلاش آنها برای انجام مراسم یهودی حفاظت کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است، حملات شنیع و وحشیانه‌ که قدس و مسجد الاقصی را هدف قرار می‌دهد، به دو روز باقیمانده از عید فصح یهودیان محدود نخواهد شد و آن حملات در یک سوم باقیمانده از ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر نیز ادامه خواهد داشت.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، گروه‌های فلسطینی در بالاترین سطح آماده باش باقی خواهند ماند.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه خود، ضمن هشدار نسبت به فراخوان‌ها برای برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز پرچم توسط صهیونیست‌ها اعلام کردند، سال گذشته همین راهپیمایی‌ها یکی از انگیزه‌های نبرد شمشیر قدس بود.

گروه‌های فلسطینی از امت عربی و اسلامی و تمامی سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های علما خواستند نقش خود را در حمایت و حفاظت از مسجد الاقصی و یاری رساندن به فلسطین و مردم آن ایفا کنند.

آنها خواستار اعمال فشار برای جرم دانستن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توقف آن شده و اعلام کردند که اشغالگران از عادی‌سازی روابط برای پیشبرد برنامه‌ها و نقشه‌های خود در یهودی‌سازی شهر قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.