تاکنون تعداد زیادی از عاملان دخیل در حاشیه‌های ایجاد شده بازی فوتبال ایران- لبنان در مشهد به دادسرا فراخوانده شده و بر پایه پیگیری‌های خبرنگار قدس گزارش نهایی ماجرا توسط دادستانی مشهد تنظیم و به دادستانی کل کشور ارسال شده است.

چاپ چند هزار بلیت غیرقابل فروش!

به گزارش قدس آنلاین، نهم فروردین ماه و ۲۲ روز پیش بود که سوت داور بازی ایران -لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) به صدا درآمد. هر چند جشن شادی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی قطر برگزار شده بود، اما برگزاری این بازی در مشهد می‌توانست به اعتبار ورزشی و فوتبالی استان کمک کند. ورزشگاه حدوداً پر از تماشاچی شده بود، همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه پیروزی تیم ملی ایران در این بازی، شیرینی صعود را به جام جهانی قطر چند برابر کرد.

اما این ماجرا چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و به یک باره موضوع عدم حضور بانوان در ورزشگاه به صدر اخبار رسانه‌های داخلی و حتی رسانه‌های خارجی آمد که از هر روزنه‌ای به دنبال تنش‌آفرینی در کشور هستند. لحظاتی بعد تصاویری از حضور بانوان پشت درهای بسته، اتفاقات و حاشیه‌های رخ داده در محل حضور آن‌ها هم دست به دست در فضای مجازی می‌چرخید و هر کس ماجرا را از زاویه‌ای تحلیل می‌کرد بدون آنکه مرجعی رسمی در این زمینه اعلام نظر کرده باشد.

تصاویر نشان می‌داد شرایط حضور عده‌ای از بانوان که بلیت حضور در ورزشگاه را هم داشتند فراهم نشد و آن‌ها پشت درها گلایه‌مند از ماجرا انتظار ورود به ورزشگاه را می‌کشیدند.

سلسله حاشیه‌های ایجاد شده کار را به جایی رساند که دادستان کل کشور به ماجرا ورود کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به دادستان مشهد تأکید کرد: در خصوص اینکه گفته می‌شود جعل بلیت ورود و استفاده از سند مجعول در سطح بسیار وسیع و گسترده صورت گرفته، همچنین نحوه برخورد با تعدادی از مراجعان خانم، لازم است با سرعت و دقت موضوع از جهات مختلف و مرتبط با وظایف و تکالیف قانونی قضایی و حقوق عامه در دستور رسیدگی قرار داده شود. دادستان کل کشور همچنین دستور داد: بدون اغماض با عوامل و اشخاص مؤثر در به وجود آمدن این قضیه طبق قانون و مقررات برخورد شود .در ادامه دیگر مسئولان نظام هم به ماجرا واکنش نشان داده و در این زمینه هم دستوراتی صادر کردند.

ارسال گزارش نهایی دادستانی به تهران

حتی در همان زمان دادستان مشهد به خبرنگار ما گفت: پرونده ویژه‌ای در این زمینه در دادسرای مرکز استان تشکیل و در یکی از شعبات در حال رسیدگی است. چندین روز از این ماجرا گذشت و خبرنگار ما برای اطلاع از روند اقدام‌های صورت گرفته پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

پس از چند روز تلاش مشخص شد مقام قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تا به امروز تعداد زیادی از عوامل دخیل در حواشی ایجاد شده بازی فوتبال ایران- لبنان را به شعبه بازپرسی دعوت و آن‌ها را به دقت مورد تحقیق قضایی قرار داده است. برخی از این افراد هم به عنوان مطلع به شعبه بازپرسی دعوت شدند که اطلاعات آن‌ها به پیشرفت پرونده کمک فراوانی کرده است.

بر اساس بررسی‌های رسانه‌ای در حالی که پرونده دارای چند بعد بود و قسمتی از آنچه رخ داده بود به حوزه دادستانی مرکز استان مربوط می‌شد، سرانجام پس از چندین جلسه فشرده و بدون وقفه تمامی زوایای تاریک آنچه در مشهد رخ داده بود برای دادستانی مرکز استان خراسان رضوی روشن و در نهایت گزارش نهایی و جمع‌بندی اعلام نظر صورت گرفته به دادستانی به کل کشور ارسال شده است.

صدور چند هزار دعوت‌نامه توسط هیئت فوتبال!

یکی از نکاتی که در این ماجرا مهم بود و به دقت توسط مقام قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت این بود که طبق اعلام و توافقات صورت گرفته قرار بود ۵۰درصد ظرفیت ورزشگاه از تماشاچی پر شود و برای این کار حدود ۸هزار بلیت به طور رسمی فروخته شده بود؛ اما در ادامه هیئت فوتبال خراسان رضوی هم بیش از ۴هزار بلیت(دعوت‌نامه) با مهر غیر قابل فروش تهیه و اقدام به توزیع قسمتی از آن می‌کند. این موضوع که دعوت‌نامه‌های صادره در اختیار چه کسانی قرار گرفت خودش جای تأمل دارد و اساساً چرا باید این حجم بلیت غیر قابل فروش به نهادها و افراد داده می‌شد.

آیا این رویه در بحران‌سازی صورت گرفته نقش مهم داشت؟ از سوی دیگر مسلماً هر کس که از این دعوت‌نامه‌ها در اختیار داشت می‌توانست وارد ورزشگاه شود که متأسفانه این اقدام صورت گرفت و جای حضور ۵۰درصدی، بیش از ۸۰درصد ورزشگاه پر از جمعیت شده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.