مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: حکم نهایی قاتل محیط بانان زنجانی صادر شده است.

حرکت انسان به زیست گاه پلنگ در طارم عامل اصلی حمله حیوان بود

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدرضا یافتیان، در نشست خبری با اشاره به چالش‌های محیط زیست و کمبود نیرو در بخش‌های مختلف سازمان گفت: ۵۴ درصد پست‌های اداری بلا تصدی است و نیروها دو برابر ظرفیت کار می‌کنند.

یافتیان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ محیط‌بان در حال فعالیت هستند گفت: اگر سه برابر جمعیت موجود محیط‌بان داشته باشیم شاید بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.

وی با تاکید بر اینکه جنبه‌های عمومی بحث محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: امروزه نقش ائمه جمعه و روحانیون در روستاها به منظور حفظ محیط زیست ضروری است که متأسفانه مغفول مانده است.

این مسئول با اشاره به حوادث اخیر در خصوص حمله پلنگ به انسان‌ها در ارتفاعات طارم اظهار کرد: انسان به سمت زیست گاه این حیوان حرکت کرده و در هیچکدام حوادث پلنگ‌ها حتی به حاشیه روستا هم وارد نشده‌اند.

یافتیان اضافه کرد: وقتی افراد در مدخل ورودی غار می‌نشیند حتماً احتمال خطر وجود دارد و در سه مورد اخیر حمله پلنگ به طبیعت گران بهتر بود از محیط زیست اطلاعاتی را کسب می‌کردند.

وی یادآور شد: مناطق مذکور حفاظت شده نیست و زنجیره غذایی آن منطقه کامل است و پلنگ برای خودشان قلمروی دارد.

یافتیان از جمعیت موجود پلنگ‌ها در منطقه اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: پلنگ معمولاً خودش را به انسان نشان نمی‌دهد و شمارش این حیوان معمولاً غیر ممکن است و روزها خودش را استتار می‌کند و دوربین تله‌ای به این منظور نصب می‌کنند

وی با اشاره به اینکه در بحث استقرار صنایع حتماً تأمین منابع آبی و پساب خروجی واحد تولیدی مورد توجه محیط زیست است ادامه داد: با کاهش نزولات آسمانی و نبود مدیریت آب، شاهد بیابان‌زایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حکم قوه قضائیه خیلی سریع در خصوص قاتل محیط‌بانان اتفاق افتاد تاکید کرد: حکم قطعی شده و با اذن اعدام، منتظر اجرای حکم اعدام محیط‌بانان هستیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.