چند شهر آمریکا و چندین پایتخت اروپایی دیروز و امروز شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در حمایت از فلسطین بود.

تظاهرات در آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، چند شهر آمریکا از جمله شیکاگو در ایالت ایلینو، هیوستون در تگزاس و «تامپا» در فلوریدا، امروز (یکشنبه) شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی و در حمایت از بیت‌المقدس و فلسطین بود.

به نوشته وپایگاه خبری معا، در شهر شیکاگو، گروه «برای عدالت در فلسطین» تظاهرات گسترده‌ای در مرکز این شهر با حضور هزاران نفر از اتباع فلسطینی، عربی و اسلامی تدارک دید. برخی شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «دستتان را از روی قدس بردارید». آن‌ها همچنین در راستای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و لازمه پایان اشغالگری و توقف اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس شعار دادند.

«غسان بلوط» مدیر مرکز «النهضه» در شیکاگو در سخنانی در این تجمع گفت که مردم فلسطین هرجا که باشند حول محور مقاومت و در راستای استیفای حقوق خود متحد هستند. او همچنین ایستادگی مسلمانان در مسجدالاقصی و مسیحیان در کلیسای رستاخیز در مقابل نظامیان صهیونیست را ستود.

غسان بلوط در ادامه از جامعه جهانی و شورای امنیت و نهادهای حقوقی خواست تا برای فشار بر رژیم صهیونیستی و استیفای حقوق فلسطینی‌ها و توقف تجاوزات به اماکن مقدس و ممانعت از عبادت فلسطینی‌ها وارد عمل شوند.

در شهرهای هیوستون در تگزاس و تامپا در فلوریدا نیز تظاهرات مشابهی از سوی گروه «برای عدالت در فلسطین» برگزار شد و گروههای مختلف از اتباع کشورهای عربی و اسلامی شرکت کردند.

«کمال خلیل» رئیس شورای فلسطینی-آمریکایی در این باره گفت که این تظاهرات نشان واضحی از ارتباط ادامه‌دار میان فلسطینی‌ها در تمام نقاط دنیاست. او همچنین گفت که بسیاری از فعالان صلح و برخی کاندیداهای دموکرات که قرار است در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره شرکت کنند، حمایت خود را از مسأله فلسطین اعلام کرده‌اند.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز ده‌ها نفر در شهر نیویورک آمریکا با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت رژیم اسرائیل حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

از سوی دیگر در شهر «اتاوا» پایتخت کانادا نیز فعالان حقوق بشر و اتباع فلسطینی امروز (یکشنبه) دست به تجمع ضد صهیونیستی زدند. تجمع مشابهی نیز در شهر آمستردام، پایتخت هلند برگزار شد.

صدها نفر نیز روز جمعه در شهر لندن، در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده و حملات صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی و دیگر مناطق فلسطین اشغالی را محکوم کردند. در این تجمع، یهودیان ضد صهیونیست نیز حضور قابل توجهی داشتند.

شهر برلین، پایتخت آلمان نیز دیروز شاهد تظاهرات گسترده حامیان حقوق فلسطینی‌ها بود. در این تجمع که به دعوت اتحادیه‌های فلسطینی و عربی از جمله اتحادیه جوانان فلسطینی در اروپا برگزار شده بود، صدها نفر شرکت کردند.

تظاهرات روزهای اخیز مردم شهرهای مختلف دنیا پس از آن است که تجاوز نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان علیه مسجدالأقصی و فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و  طی چند روز اخیر، مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بوده است.

این در حالی است که مقاومت فلسطین در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده و همزمان یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی موجب واکنش‌های عربی و محکومیت‌های اسلامی فراوانی از سوی کشورها و نهادهای منطقه‌ای شده است. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کرده‌اند که تل‌آویو با این حملات، مسئول وضعیت‌های آینده و واکنش‌های سخت فلسطینیان خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.