۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 795716

شاید یکی از خوشایندترین تجربه‌هایی که ممکن است که با یک آزمایش پزشکی مرتبط باشد و به نوعی باعث کاهش دغدغه‌ها نیز ‌شود این باشد که آزمایش به صورت آنلاین انجام گردد و نیازی به مراجعه حضوری ما به آزمایشگاه نباشد.

همه چیز در ارتباط با  آزمایش خون در منزل

شاید در ابتدا این موضوع را جدی نگیریم و تصور کنیم چنین چیزی امکانپذیر نیست اما نمونه‌گیری خون در منزل امروزه تنها یک ایده یا خیال پردازی نیست بلکه یک امر واقعی است که صدها نفر روزانه از آن برای انجام آزمایشات خود بهره می‌برند. با استقبال گسترده مردم از خدمات آزمایش در منزل، این نوع خدمات در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خدمات آنلاین سلامت هستند.

خدمات آزمایش در منزل چیست؟

یکی از موضوعات جالبی که در خدمات آزمایش در محل آن را تجربه خواهید کرد صرفه جویی در زمان است، چراکه تمام زمانی که از شما گرفته می‌شود چند دقیقه برای ثبت درخواست خود در سایت است و سایر مراحل را مجموعه ارائه دهنده خدمات بر عهده می‌گیرد. شاید این سوال برایتان مطرح شود که مگر برای آزمایش دادن، نمونه خون یا ادرار لازم نیست؟ بله لازم است. برای این کار، نیروی متخصص نمونه‌گیری در ساعتی که خود تعیین کرده‌اید به منزل شما مراجعه کرده و نمونه خونی یا ادراری را دریافت می‌کند. این نمونه بلافاصله به آزمایشگاه معتبر طرف قرارداد ارسال شده تا آزمایش‌ها مطابق با نسخه شما انجام شوند.

تست خون در منزل شامل چه آزمایشاتی می‌شود؟

در خدمات آزمایش در منزل تقریبا تمامی آزمایشاتی که آزمایشگاه‌های تشخیص طبی قادر به انجام آن هستند، امکانپذیر است. نمونه خونی که از فرد متقاضی دریافت می‌شود جهت انجام آزمایش خون به معتبرترین آزمایشگاه‌های تشخیص طبی ارسال شده و جواب آزمایش در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

لیستی از آزمایشات خونی که قادر هستید درخواست دهید عبارتند از:

* انواع آزمایش‌های خونی مربوط به چکاپ سالمندان

* انواع آزمایش‌های خونی مربوط چکاپ آقایان

* انواع آزمایش‌های خونی مربوط به چکاپ بانوان

* آزمایشات خونی چکاپ تیروئید

* آزمایشات خونی چکاپ کلیه

* چکاپ بیماری‌های مقاربتی

* آزمایش‌های خونی برای چکاپ ریزش مو

* چکاپ دیابت شامل آزمایش FBS و آزمایش A۱C

* آزمایش خونی برای ارزیابی مشکلات تغذیه ای و کمبود مواد مغذی در بدن

* چکاپ کبد شامل انواع آنزیم‌های کبدی جهت تشخیص کبد چرب و سایر مشکلات کبدی

انجام تست خون در منزل شامل چه مراحلی می‌شود؟

یکی از مزایای بزرگ آزمایش خون در خانه، عدم نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه است. مراحلی که برای درخواست آزمایش خون در منزل طی می‌کنید ظرف چند دقیقه قابل انجام است. در مکالمه تلفنی خود با کارشناسان مرکز، روز و ساعتی که تمایل دارید که نمونه‌گیری انجام شود را تعیین کنید تا در تاریخ مقرر، نیروی متخصص به منزل شما اعزام شود. پس از اینکه نمونه خون دریافت شد بلافاصله به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا جواب آزمایش در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد. همچنین کارشناسان مرکز شرایط قبل از آزمایش را برای شما بیان می‌کنند برای مثال به منظور انجام آزمایش قند خون FBS لازم است که حدود ۸ تا ۱۰ ساعت قبل از دریافت نمونه ناشتا باشید و یا برای آزمایش تیروئید نکات خاصی رعایت شود که تمامی موارد مهم را کارشناسان برای شما بیان می‌کنند.

استفاده از خدمات بیمه برای آزمایش خون در منزل

انجام آزمایشات در منزل هم می‌تواند با نسخه پزشک و هم بدون نسخه انجام شود. اگر پزشک برای شما آزمایش را تجویز کرده است و می‌خواهید آزمایش دقیقا مطابق با نسخه انجام شود این امکان برای شما میسر است که در فرایند ثبت درخواست، عکس نسخه را ارسال کرده تا تمام مراحل آزمایش مطابق با نسخه شما باشد. زمانی که آزمایش نسخه شده باشد قادر خواهید بود از خدمات بیمه‌های پایه و تکمیلی برای پرداخت هزینه آزمایش استفاده کنید و با انتخاب نوع بیمه خود در زمان ثبت درخواست، درصد بیمه از هزینه آزمایش کم شود. دارا بودن نسخه پزشکی برای انجام آزمایش در منزل الزامی نیست و شما می‌توانید انواع آزمایش‌ها و چکاپ‌های روتین در منزل را بدون نسخه پزشک درخواست دهید. شاید تصمیم دارید کم خونی و یا غلظت خون خود را بسنجید و یا از میزان ویتامین D و یا سایر ریز مغذی‌های بدن خود آگاه شوید.

آزمایش خون در منزل و هومکا

مجموعه هومکا با یاری دانش آموختگان متخصص و مجرب حوزه علوم پزشکی خدمات آزمایش در منزل را با توجه به اصول بهداشتی روز دنیا و تحت نظارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه می‌دهد و تاکنون هزاران نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند. خدماتی که هدف آن تسریع و تسهیل انجام آزمایشات با توجه به نیاز متقاضی و در عین حال ارتقا کیفیت و دقت آزمایشات است. کلیه فعالیت‌ها بر اساس سند چشم انداز هومکا با دقت و حساسیت بالایی انجام می‌شود تا رضایت خاطر متقاضیان در بالاترین سطح ممکن حاصل گردد. اهمیت این موضوع را می‌توان در ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی و استقبال روزافزون مردم به این خدمات مشاهده کرد. علاوه بر تهران و کرج، هم اکنون ساکنین شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و رشت نیز قادر به ثبت سفارش خود هستند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در زمان مقرر آزمایش آن‌ها انجام شود. بهتر است بدانید که برای ثبت درخواست آزمایش خون در منزل می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۳۷۱  تماس بگیرید یا از طریق وب سایت هومکا به نشانی www.homeca.ir اقدام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.