هم‌زمان با شب بیست و سوم ماه رمضان، زائران با تشرف به حرم‌های مطهر کربلا و نجف به برپایی مراسم احیای شب قدر پرداخته و نوای الهی العفو سر دادند.

طنین «الهی العفو» در حرم‌های مطهر کربلا و نجف پیچید

به گزارش قدس آنلاین، هم‌‍زمان با سومین شب قدر بسیاری از شیعیان با تشرف به کربلا و نجف به زیارت پرداختند.

زیارت امام حسین علیه‌السلام در شب‌های قدر یکی از اعمال توصیه شده است که حتی در روایت داریم که اگر توفیق تشرف به کربلا در این شب هم ندارید، از دور زائر کربلا شوید و زیارت امام حسین علیه‌السلام در شب قدر را قرائت کنید. بر همین اساس، بسیاری از شیعیان از نقاط مختلف جهان همچون ایران اسلامی در این شب به زیارت ارباب مشرف شدند.

مراسم شب‌های قدر ایرانیان در بین‌الحرمین نیز برگزار و جمعی از ایرانیان حاضر در کربلا با الغوث الغوث خواندن، از خداوند رهایی از گرفتاری نفس را خواستار شدند و دست‌های دعا را رو به آسمان بلند کرده و نوای الهی العفو در کربلا طنین‌انداز شد.

در صحن حرم امام حسین و حضرت عباس علیه‌السلام نیز مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان با حضور پرشور زائران برگزار شد و هر کسی با شیوه‌ای با معبودش سخن می‌گفت. یکی زیارت عاشورا می‌خواند و دیگری تسبیحی در دست مشغول خواند ذکری زیر لب بود. اما نقطه مشترک همه حوائج، دعا برای فرج امام زمان (عج) بود.

در نجف اشرف نیز مراسم احیای شب قدر برگزار و جمعی از زائران با تشرف به حرم علوی به دعاخوانی مشغول شده و دسته‌های عزاداری نیز وارد حرم مولا شدند و در گوشه‌ای عزاداری کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.