رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان از برگزاری هفتمین جشنواره ملی پخت سمنو در مجموعه ورزشی تختی شهرستان آشتیان خبر داد.

جشنواره ملی پخت سمنو در آشتیان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا امیری بیان کرد: این جشنواره هفتمین جشنواره سمنو در آشتیان است که ۲۰ کارگاه پخت سمنو در این جشنواره حضور دارند.

وی گفت: در حاشیه این جشنواره برنامه‌های فرهنگی همچون اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، نمایش های خیابانی و اجرای بازی های بومی محلی در نظر گرفته ‌شده است.

امیری با اشاره به ایکه این جشنواره پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری کرونا، امسال باشکوه بیشتری برگزار خواهد شد افزود: جشنواره در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی تختی برگزار خواهد شد.

وی با  تاکید بر اینکه تاکنون شش دوره جشنواره سمنوپزان در استان برگزار شده است گفت: این جشنواره با هدف حفاظت و پاسداری از میراث ناملموس کشور و به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای‌اسلامی شهر و شهرداری آشتیان و حمایت مالی شرکت پژوهش صنعت مدرن اجرا خواهد شد.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، امیری تصریح کرد: جشنواره سمنو در شهرستان آشتیان در سال ۱۳۹۷ به شماره ۱۷۳۴ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.