کامران پارسی‌نژاد با اشاره به این‌که به دلیل ظهور بیماری کرونا تعطیلی دو ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طبیعی بود، عنوان کرد: به نظر بازگشایی این نمایشگاه روزنه‌ای است برای این‌که صنعت نشر و کتاب رونق بگیرد و از این حالت ایستادگی و خمودگی خارج شود.

خروج صنعت نشر از حالت خمودگی با بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش قدس آنلاین، کامران پارسی‌نژاد (نویسنده و داور جشنواره‌های مختلف ادبی) در خصوص وقفه دو ساله در برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: به واقع امری که در تمام جهان اتفاق افتاد منجر به تعطیلی بسیاری از مراکز و نهادها و همچنین به تعویق افتادن برخی فعالیت‌ها شد و طی این مدت نیز متولیان امور فرهنگی کشور سعی کردند خلا نمایشگاه کتاب را جبران کنند.
او ضمن بیان این‌که به دلیل ظهور بیماری کرونا تعطیلی دو ساله این نمایشگاه طبیعی بود، عنوان کرد: به نظر بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روزنه‌ای است برای این‌که صنعت نشر و کتاب رونق بگیرد و از این حالت ایستادگی و خمودگی خارج شود.
نویسنده (جستارهای در ادبیات داستانی غرب) با اشاره به این‌که فروش همزمان کتاب به صورت مجازی در سی‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتفاق خوبی است، بیان کرد: به این دلیل که بیماری کرونا هنوز به صورت کامل از بین نرفته است و برخی از محدودیت‌ها همچنان وجود دارد و رعایت شیوه‌نامه‌های ایمنی نیز واجب است؛ ‌ از همین‌رو فروش همزمان کتاب به صورت مجازی در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند.
وی انجام هر حرکت در حوزه ادبیات، هنر و در کل مسائل فرهنگی را تاثیرگذار دانست و مطرح کرد: در بسیاری از مواقع فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگ و ادب صورت می‌گیرد به‌چشم نمی‌آید و تاثیر آن در درازمدت قابل مشاهده است. برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وسوم بیش از این که در ترویج مطالعه اثرگذار باشد بر صنعت نشر کشور تاثیر دارد.
کامران پارسی‌نژاد در پایان سخنان خود گفت: در طول دو سال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد شاهد رکود ادبی بودیم و آثار کمتری خلق شد. به واقع وقتی ناشر دچار مشکل شود به‌گونه‌ای مولفان و نویسندگان نیز این مشکلات را دارند و این باعث توقف یک جریان بزرگ ادبی می‌شود و از سویی نیز بر میزان مطالعه اثر می‌گذارد.
«سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

منبع: ایبنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.