۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 796000

پس از اینکه بانک مرکزی چین اعلام کرد که از اقتصاد آسیب دیده در برابر محدودیت های کرونایی جدید حمایت می‌کند، افت شدید قیمت نفت از روز گذشته، در معاملات امروز کمتر شد.

کاهش جزئی قیمت نفت در معاملات امروز جهانی

به گزارش قدس آنلاین، پس از کاهش شدید قیمت نفت در روز گذشته، افت قیمت‌ ها امروز محدودتر شد زیرا با نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت چین، بانک مرکزی این کشور متعهد شد تا از اقتصاد آسیب دیده از محدودیت های جدیدکرونایی حمایت کند.

هر بشکه نفت برنت با ۴۷ سنت کاهش ۱۰۱.۸۵ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۹ سنت کاهش ۹۷.۷۵ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه حدود ۴ درصد افت قیمت را ثبت کردند به طوری که نفت برنت ۷ دلار و WTI نزدیک به ۶ دلار در هر بشکه ارزان شد.

بانک خلق چین یک روز پس از اعلام حمایت از اقتصاد با کاهش نسبت ذخایر ارز خارجی، در بیانیه ای امروز اعلام کرد، چین نقدینگی را به میزان معقولی در بازارهای مالی حفظ خواهد کرد.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «من هنوز انتظار سیاست‌های حمایتی بیشتری دارم؛ اما نه سیاست های سیل واری که بازار به آن امید دارد و می تواند بازارهای نفتی را در کوتاه مدت سرگردان کند و به دنبال حمایت از فصل رانندگی تابستانی آمریکا و تحریم‌های اتحادیه اروپا باشد.»

مسئولان شهر پکن، آزمایش کرونا را از یک منطقه به بیشتر شهر که نزدیک به ۲۲ میلیون جمعیت دارد، گسترش داده اند و این درحالی است که جمعیت شهر برای یک قرنطینه قریب الوقوع مشابه محدودیت های سختگیرانه شانگهای آماده می شوند.

از نظر عرضه نفت در بازار، تحلیلگران می گویند، خروج تدریجی نفت روسیه از بازار از قیمت ها حمایت خواهد کرد.

جفری هالری، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوست: « من نمی توانم کتمان کنم که تحریم های احتمالی اتحادیه اروپا علیه نفت و گاز روسیه را نمی توان برای مدت زیادی نادیده گرفت.»

هالری ادامه داد: خبرهای منفی بیشتر در مورد پکن در رابطه با محدودیت‌های کرونایی می تواند توازن را در این هفته به صورت قطعی پایین بیاورد.

در میانه سیگنال های کاهشی برای بازار نفت، ۵ تحلیلگر بازار تخمین زدند که به طور متوسط ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ آوریل ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یابد.

ذخایر بنزین حدود ۵۰۰ هزار بشکه هفته گذشته افزایش یافته و انتظار می رود، ذخایر فرآورده های شیمیایی که شامل دیزل و نفت کوره است، ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.