قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه بیست و ششم آوریل ۲۰۲۲ (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود پیرامون پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات فرانسه و حضور او به عنوان رئیس جمهور این کشور به مدت ۵ سال دیگر، تاکید می کند که این پیروزی باعث شده که ماکرون به عنوان قوی ترین چهره اتحادیه اروپا معرفی شود. این روزنامه همچنین خرید ۴۴ میلیارد دلاری شبکه اجتماعی توئیتر توسط ایلان ماسک را نیز پوشش داده و از قول او در خصوص برداشتن محدودیت های این رسانه سخن به میان آورده است. نیویورک تایمز اما در این خصوص این سوال را مطرح می کند که ماسک چگونه می تواند توازن میان آزادی بیان و آسیب رساندن به دیگران در این شبکه را حفظ کند؟

نِزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه در گزارشی به سرعت گرفتن چشمگیر توسعه نظامی رومانی پرداخته است. این روزنامه با بازتاب صحبت های کلاس لوهانیس رئیس جمهور این کشور در خصوص تکاپوی رومانی برای مدرنیزه کردن تجهیزات جنگی خود می گوید بر خلاف آنچه تصور می شود که رومانی قصد دارد در صورت حمله روسیه به منطقه گاگائوزیا در مولداوی از آن دفاع کند، اما رومانی قصد چنین رویارویی با روسیه را ندارد. این روزنامه همچنین صحبت های نیکولای پاتروشف دبیر امنیت ملی روسیه را نیز بازتاب داده که معتقد است غربی ها به دنبال به تاخیر انداختن در رسیدن «عملیات ویژه» روسیه به هدف خود در اوکراین هستند حتی اگر به قیمت جان تک تک مردم اوکراین تمام شود.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی صحبت های آمیشای چیکلی از اعضای بانفوذ پارلمان این رژیم را منعکس کرده که به انتقاد از نفتالی بنت نخست وزیر پرداخته و او را فردی که ضربات سختی به دموکراسی اسرائیل زده لقب داده است. این روزنامه همچنین از انتخاب مجدد امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهور فرانسه استقبال کرده و می گوید برای یهودیان ساکن فرانسه، اندیشه های مارین لوپن خطرناک بود. جروزالم پست همچنین از بمباران مواضعی در لبنان توسط رژیم صهونیستی بعد از پرتاب چند راکت از این کشور به سمت سرزمین های اشغالی خبر می دهد.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی به اوج گیری بیماری تورم کبدی در کودکان این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید ارتباط مشخصی بین قرنطینه های صورت گرفته در گذشته در این کشور و اوج گیری این بیماری وجود دارد اما نکته مثبت اینجاست که دلیل کمتر بودن این بیماری در بین نوازدان به دلیل این قرنطینه ها بوده است. این روزنامه همچنین نظرات سیاستمداران بریتانیایی در خصوص بحران بالا رفتن هزینه های زندگی مردم در انگلیس را بازتاب داده است، جایی که بسیاری از آن ها عقیده دارند حواشی پیرامون نقض قانون قرنطینه توسط بوریس جانوسن نخست وزیر این کشور نباید باعث پرت شدن حواس ها در خصوص بد شدن چشمگیر شرایط زندگی مردم انگلیس شود.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به محبوبیت خاص فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور در میان همه مشکلات و بحران های اخیر می پردازد. این روزنامه همچنین به پس لرزه های غرق شدن قایق تفریحی در منطقه هوکایدو نیز نگاهی انداخته است و تاکید می کند حرکت این قایق بدون توجه به اخطارهای مربوط به طوفان و موج های بلند دریا صورت گرفته بوده است، و این اتفاق و کشته شدن ۱۰ نفر باعث شده که صدور مجوز برای تمامی تورهای دریایی در ژاپن مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در گزارشی به آغاز دور تازه ای از تست گیری عمومی در این شهر پرداخته است. در حالی که این شهر ۲۶ میلیون نفری حدود سه هفته است که شاهد قرنطینه کامل می باشد، مقامات شانگهای اعلام کرده اند به وسیله تست گیری نوکلئیک اسید قصد دارند دوباره از تمامی شهروندان این شهر تست گیری را انجام دهند تا افرادی که تست های آن ها مثبت می شود را جدا کرده و زنجیره این انتقال که باعث رکود شدید در این شهر شده است را قطع کنند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به تاثیرات بزرگ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت بر وضعیت تجارت این کشور با اتحادیه اروپا پرداخته است. این روزنامه می نویسد میزان تجارت میان دو طرف بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک سوم کمتر از گذشته شده است. این روزنامه همچنین تاثیرات رسانه های مختلف از جمله پلتفرم نتفلکیس و قابلیت های شخصی سازی و دادن انتخاب به سلیقه های مختلف در چنین شبکه ای را باعث تاثیرگذاری در نحوه رویکرد مردم به سیاست دانسته است.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه در گزارشی به معافیت دولت روسیه برای دو سوم تمامی کارخانجات و شرکت های خدماتی و تولیدات مواد اولیه و ضروی مردم این کشور از مالیات تا یک سال آینده خبر می دهد. این روزنامه می نویسد این بخشودگی نوعی قرض دولت به این شرکت ها بدون هیچ بهره ای می باشد تا وضعیت اقتصاد این کشور از لحاظ تولید ناخالص داخلی در میان تحریم ها دچار ضربه نشده و شرایط برای مردم روسیه سخت تر نگردد. این روزنامه همچنین به بالا رفتن تلاش های روسیه برای قطع زنجیره ارسال سلاح توسط غرب برای اوکراین خبر می دهد.


گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارش خود پیرامون انتخاب مجدد امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهور فرانسه، این اتفاق و انتخاب نشدن مارین لون که به اندیشه های افراطی معروف است را موجب آسودگی خیال آمریکا و اتحادیه اروپا می داند اما پیش بینی می کند در آینده شرایط عوض خواهد شد. این روزنامه همچنین از آغاز تست گیری کرونای گسترده در شهر پکن پایتخت چین خبر می دهد که به وسیله نوکلئیک اسید قرار است از ۹۰ درصد مردم این شهر تست کرونا گرفته شود.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود از بحران اوکراین، صحبت های لوید آستین وزیر دفاع آمریکا را بازتاب داده که از تلاش آمریکا برای ضعیف کردن هر چه بیشتر روسیه به شکل های مختلف در جنگ کنونی این کشور با اوکراین خبر داده تا بتوانند جلوی تهاجم های احتمالی آینده این کشور را در آینده بگیرند. این روزنامه همچنین به کاهش چشمگیر ارزش سهام در بورس چین پرداخته و می گوید به دلیل قرنطینه های کامل در چندین شهر مهم این کشور نه تنها شرکت های اقتصادی ضربه خورده اند بلکه ارزش واحد پول این کشور یعنی یوآن نیز به کمترین میزان خود نسبت به دلار از پایان سال ۲۰۲۰ به این طرف رسیده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.