در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبان شماری از نویسندگان و مدیران رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان در محل «باغ زیبای» این وزارتخانه بود.

گفت و شنود نویسندگان و مدیران رسانه‌های کودک و نوجوان با معاون مطبوعاتی

به گزارش قدس آنلاین، لزوم برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت برای ایجاد تحولات کیفی و کمی در رسانه‌های کودک و نوجوان، استفاده بیشتر از تجارب انباشت‌شده فعالان و پیشکسوتان حوزه کودک و نوجوان، لزوم حمایت از محتوای داخلی و بومی در مقابل بازارسازی برای محتوای وارداتی، ضرورت فرهنگ‌سازی و ترغیب خانواده‌ها به استفاده از رسانه‌های بومی، تاکید بر حمایت هرچه بیشتر دولت از چرخه رسانه‌ای(تولید محتوا، بازارسازی، بازاریابی، تبلیغ، توجه و جذب مخاطب) رسانه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان، لزوم نقش‌آفرینی بیشتر سیاست‌گذاران در جلب مشارکت متخصصان و فعالان، نهادسازی، انجام فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، شبکه‌سازی، مستندسازی آثار شاخص، استعدادیابی و غیره برای ارتقای جایگاه رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان، ازجمله نکات مطرح شده از سوی نویسندگان و مدیران رسانه‌های حاضر در این نشست بود.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی با اشاره به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری توامان نمایشگاه کتاب و مطبوعات طی سال‌های آتی، گفت: در نمایشگاه کتاب امسال، دوغرفه ویژه در دو بخش عمومی و کودک و نوجوان این نمایشگاه به رسانه‌ها اختصاص یافته است.

مهدی‌پور از لزوم همکاری و هم‌افزایی رسانه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان با معاونت امور مطبوعاتی سخن گفت و افزود: به‌همین منظور، کارگروه ویژه‌ای برای دریافت نظرات مشورتی و انجام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مربوط به نشریات کودک و نوجوان در این معاونت تشکیل می‌شود.

معاون مطبوعاتی، تقویت محتوایی و لزوم مهارت‌افزایی رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان را حائز اهمیت بسیاری دانست و گفت: در همین راستا، ترکیبی از حمایت، مشارکت و هدایت را برای ایجاد تحول در رسانه‌های این حوزه در دستور کار قرار داده‌ایم.

مهدی‌پور، شرایط کنونی حاکم بر فعالیت رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان را مهم و قابل بررسی توصیف و ضمن تاکید بر اینکه فضای مجازی، تنها متغیر تعیین کننده این شرایط نیست، خاطرنشان کرد: فضای مجازی رقیب رسانه‌های فعال و رسمی کشور نیست، بلکه امکانی است که می‌توان آن را درجهت توسعه و تقویت رسانه‌ها، به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان به‌کار گرفت.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باوجود همه مشکلات معیشتی همچنان بیشترین حساسیت را نسبت به تامین نیازهای فرهنگی و آموزشی فرزندان خود دارند، گفت: به‌عنوان نمونه، در نمایشگاه کتابی که در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، بیشترین سبد فروش کتاب به حوزه کودک و نوجوان اختصاص یافت و استان‌های کم‌برخوردار، بیشترین کتاب را خریداری کردند و این فرصت مغتنمی برای عرضه محتوای با کیفیت داخلی به کودکان و نوجوانان خواهد بود.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زهرا روشندل مدیر کل تدوین و تنظیم مقررات «ساترا» و جمعی از مدیران رسانه‌های مکتوب و مجازی حوزه کودک و نوجوان ازجمله حاضرین در این نشست دو ساعته بودند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.