۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 797093

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای بهاری از عصر امروز، چهارشنبه در استان بویژه در مناطق شمالی، مرکزی و بخشی‌هایی از شرق با تقویت و گسترش سامانه بارشی شدت می‌گیرد.

بارشهای بهاری در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده  افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی این بارشها به صورت رگباری با احتمال بارش تگرگ همراه با رعد و برق و وزش باد در مناطق مختلف استان خراسان رضوی برای عصر امروز و تا ساعات پایانی چهارشنبه‌شب با شدت بیشتری پیش‌بینی شده است که برای دو روز آینده به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی بارندگی در مناطق مختلف خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که آبگرفتگی، روان آب و وقوع سیلاب برای برخی از مناطق پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات ارسالی از ایستگاههای هواشناسی خراسان رضوی تاکنون در ۹ شهرستان استان شامل سرخس، سبزوار، مشهد، تربت‌جام، فریمان، تربت حیدریه،درگز، تایباد و کلات طی ۲۴ ساعت گذشته بارش باران گزارش شده که بیشترین آن در شهرستان‌ تربت‌جام با ۱۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش دما در این استان به تدریج از امروز، چهارشنبه  آغاز می‌شود و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

آهنگرزاده با بیان اینکه میانگین دمای هوای مشهد طی شبانه روز گذشته بین  ۱۵ تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، افزود: برای امروز کمینه دمای هوای مشهد به ۱۳ درجه سلسیوس و بیشینه دمای این شهر به ۲۲ درجه  افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای هفت درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای ۲۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین بیشترین شدت وزش باد در این مدت از شهرستان‌ بردسکن با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.