۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 797158

سیل و تگرگ بیش از ۲۷ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان به بخش کشاورزی گناباد خسارت وارد کرد.

خسارت ۲۷ میلیاردی سیلاب به کشاورزی گناباد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گناباد تگرگ و جاری شدن سیلاب ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه سبب بروز خسارات زیادی به بخش کشاورزی از جمله محصولات زراعی و باغی و همچنین قنوات این شهرستان شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد در این باره گفت: در پی سیل و تگرگ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ، متاسفانه به بخش کشاورزی و قنوات شهرستان خسارات زیادی رسیده است و براساس برآورد اولیه بیش از ۲۷ میلیارد و۹۰۷ میلیون تومان به این حوزه خسارت وارد شده است.
رمضانعلی قاسمی ادامه داد: سیل و تگرگ اخیر در بخش مرکزی و بخش کاخک شهرستان گناباد به بیش از۲ هزار و ۳۳۴ هکتار از باغات و ۱۷۱ هکتار اراضی زراعی شهرستان خسارت وارد کرده است که میزان خسارت اولیه آن میزان ۱۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان برآورد می شود .
وی به خسارت دیدن بیش از ۱۹ رشته از قنوات شهرستان اشاره و افزود : بیش از ۱۳ میلیارد و۳۸۰ میلیون تومان به این قنوات خسارت وارد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت : اعتبار اولیه جهت بازگشایی قنوات مسدود شده تامین و عملیات بازگشایی قنوات از همان ساعات اولیه پس از سیل شروع شده است.
رمضانعلی قاسمی به تلف شدن چندین راس دام سبک و تخریب قسمتی از تاسیسات دامداری های شهرستان اشاره و ادامه داد: خسارت وارده به دامداران شهرستان مجموعاً مبلغ ۱ میلیارد و ۵۸۱  میلیون تومان برآورد می شود.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان خسارت سیل اخیر به محصولاتی از قبیل گندم و جو و باغات پسته ، بادام ، زردآلو، انگور و انار  بوده و برخی از زیرساخت‌های بخش کشاورزی نیز آسیب جدی دیده است.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی منطقه، حوادث غیرمترقبه و خسارت‌های وارده ، بیمه کردن محصولات کشاورزی کمک بزرگی به جبران خسارت کشاورزان می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.