رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۳۶۵ نفر با علائم حاد تنفسی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در ۴۸ ساعت گذشته به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند.

گردوخاک ۳۶۵ نفر را در جنوب غرب خوزستان روانه بیمارستان کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدنادر نقیبی اظهار داشت:از کل بیماران مراجعه کننده ۳۴۴ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۲۱ نفر نیز در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان بستری شدند.

وی افزود:در حوزه بیمارستانی ۲۴۰ نفر مراجعه کنننده به صورت سرپایی درمان شدند و  ۲۱ نفر نیز بستری شدند و مابقی به سایر مراکز درمانی مراجعه کردند.

دکتر نقیبی بیان داشت: در شهرستان آبادان ۱۳۷ بیمار به مرکز درمانی و بیمارستان‌های آبادان و اروندکنار مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ نفر بستری شدند.

وی تعداد بیماران مراجعه کننده در بیمارستان شهیدمعرفی‌زاده شادگان را هفت نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد پنج نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲نفر با توجه به شرایط جسمانی در بیمارستان بستری شدند.

رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت:در شهرستان خرمشهر  ۱۱۷ نفر به بیمارستان حضرت ولیعصر مراجعه کردند که  ۱۱۳ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و چهار نفر در بیمارستان بستری شدند ضمن اینکه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز ۹ نفر تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه در شرایط گردوخاک افزود: مایعات و میوه‌های دارای رنگ‌دانه می‌تواند با آلرژی‌ ناشی از آلودگی و میکروب‌ها مقابله کرده و بدن را در برابر این عوامل ایمن‌تر کنند.

وی اظهار داشت: در این شرایط بیماران قلبی و تنفسی با هر درجه‌ای از بیماری، سالمندان و کودکان تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند.

 میزان گرد و خاک در روز جمعه در آبادان یک هزار و ۲۱۶ میکروگرم بر متر مکعب معادل هشت برابر حد مجاز و در خرمشهر یک هزار و ۴۷۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۹ برابر حد مجاز گزارش شد ضمن اینکه در روز پنجشنبه میزان گردوخاک در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به ۲۵ برابر حدمجاز رسید.

نفوذ گرد و غبار از کشور عراق به استان خوزستان از اواسط روز پنجشنبه موجب افت کیفیت هوا و کاهش دید در مناطقی از این استان شد.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.