شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۱۶ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است. مرگ شش میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۷۱ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۹۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

جدیدترین آمار جهانی کرونا؛ مبتلایان آمریکا از ۸۳.۵ میلیون نفر گذشت

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از ۸۳.۵ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۰.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۴ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۴ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۸.۸ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۶ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

جدول جهانی پاندمی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۸۳,۵۳۴,۰۶۰ ۱,۰۲۴,۳۸۶
۲ هند ۴۳,۰۹۸,۷۴۳ ۵۲۴,۰۲۴
۳ برزیل ۳۰,۵۴۳,۹۰۸ ۶۶۴,۱۴۳
۴ فرانسه ۲۸,۸۹۰,۱۳۹ ۱۴۶,۶۰۸
۵ آلمان ۲۵,۲۸۹,۵۹۰ ۱۳۶,۸۱۲
۶ انگلیس ۲۲,۱۱۴,۰۳۴ ۱۷۶,۲۱۲
۷ روسیه ۱۸,۲۱۶,۷۱۹ ۳۷۶,۶۹۶
۸ کره جنوبی ۱۷,۵۰۴,۳۳۴ ۲۳,۲۸۹
۹ ایتالیا ۱۶,۷۲۶,۹۹۰ ۱۶۴,۳۰۴
۱۰ ترکیه ۱۵,۰۴۰,۲۳۸ ۹۸,۸۲۶

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۳۱ مورد ابتلا و ۱۴۱ هزار و ۱۵۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه شانزدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل، تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند، ژاپن، ایران، استرالیا، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، بلژیک، رژیم صهیونیستی، پرتغال، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، کانادا، فیلیپین، سوئیس، شیلی، پرو و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.