نشریهٔ هیل در گزارشی می‌نویسد که تحریم‌ها علیه روسیه به تله‌ای برای غرب تبدیل شده است.

هیل: غرب با تحریم‌ علیه روسیه، خودش در دام افتاده است

به گزارش قدس آنلاین، برهما چلانی، تحلیلگر سیاسی و ستون نویس نشریه هیل می‌نویسد: تحریم‌ها علیه روسیه "سلاحی دولبه" است که آسیب جدی به خود غرب وارد می‌کند.

تحریم‌های غرب علیه مسکو با سلاح‌های اقتصادی کشتار جمعی که برای نابودی اقتصاد روسیه طراحی شده‌اند مقایسه شده‌اند، اما این اقدامات شمشیر دولبه هستند. وی افزود: کشورهایی که این تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند نیز از این محدودیت‌ها متضرر شده‌اند.

چلانی تصریح می‌کند: غرب در واقع در دام افتاده است؛ تحریم‌ها و تعمیق درگیری اوکراین به افزایش قیمت جهانی مواد خام و انرژی کمک می‌کند و در نتیجه منجر به افزایش درآمد مسکو، حتی با وجود کاهش صادرات انرژی این کشور می‌شود.

علاوه بر این، آمریکا و متحدانش با تورم فزاینده و در نتیجه مشکلات سیاسی مواجه شده‌اند. در عین حال، ارزش روبل پس از اقدامات حمایتی دولت دوباره افزایش یافته، در حالی که، برای مثال، ارزش ین ژاپن در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۲۰ سال اخیر سقوط کرده است.

مشکل دیگر، اختلال در زنجیره تامین است که سود شرکت‌های غربی را تهدید می‌کند و همچنین نرخ‌های بهره بالاتری که به منظور مهار تورم هستند؛ اما در واقع شرایط را برای مصرف‌کنندگان بدتر می‌کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.