رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ضمن اعلام آغاز نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: امسال تعداد ۵۴۱۰ زائر از این استان در قالب ۳۸ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سهم ۱۲ درصدی خراسان رضوی در حج ۱۴۰۱

به گزارش قدس انلاین، جواد شاد  اظهار کرد: در حج امسال از این تعداد ۲۸ کاروان مدینه قبل و ۱۰ کاروان مدینه بعد هستند؛ همچنین از مجموع ۳۸ کاروان استان ۱۷ کاروان مربوط به شهرستان‌های استان و  ۲۱ کاروان از مشهد خواهند بود.

وی ادامه داد: نام‌نویسی حج تمتع ۱۴۰۱ ویژه زائرین ثبت نامی در کاروان‌های حج ۹۹ که به دلیل کرونا طی ۲ سال گذشته اعزام نشده‌اند، از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه، از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت آغاز شده است.

شاد تصریح کرد: متقاضیان تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۱ از بین ثبت‌ نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده‌اند، خواهد بود. متقاضیان می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه  tamatoreserve.haj.ir نسبت به انتخاب کاروان و ادامه مراحل ثبت‌ نام بپردازند و با درج اطلاعات کد رهگیری و کد ملی نسبت به انتخاب  و رزرو در کاروان مدنظر خود اقدام کنند. تمام اطلاعات و مبالغ پرداختی قبلی متقاضیان به سامانه جدید انتقال خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به محدودیت‌های کشور عربستان در حج امسال که تنها شامل افراد زیر ۶۵ سال می‌شود، گفت: زائران ثبت‌ نامی در حج ۱۳۹۹ که تاریخ تولد آن‌ها ۱۰ تیر ماه ۱۳۳۶ و پس از آن باشد و تاریخ ودیعه‌گذاری بانکی آن‌ها(ثبت‌ نام اولیه در بانک ملی) مربوط به تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ و قبل از آن باشد، جزو واجدین شرایط اعزام حج خواهند بود که باید تاکنون نسبت به تزریق حداقل ۲ دوز واکسن کویید ۱۹ اقدام کرده باشند و تا قبل از اعزام نیز نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

اعزام ۲۱ کاروان به حج ۱۴۰۱ از مشهد

شاد بیان کرد: بر همین اساس واجدین شرایط که در حج ۹۹ ثبت‌ نام نهایی و واریز وجه تکمیلی داشته‌اند، ضروری است تا نسبت به انتخاب کاروان خود از طریق سامانه رزرو اقدام کرده و در ادامه به مدیر کاروان مراجعه و ثبت‌ نام ‌خود را قطعی کنند. همچنین گذرنامه زائران خانه خدا باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد؛ به طوری که گذرنامه تمام مشمولان حج تمتع باید حداقل تا ۱۰ دی ۱۴۰۱ معتبر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت‌ نام در کاروان‌های‌ حج تمتع سال جاری از زائرین ثبت‌ نام شده در سال ۹۹ هستند، لذا انتقال اطلاعات نیز از همان محل انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: در صورتی که زائران کد رهگیری را به هر علت فراموش کرده باشند، در سامانه مذکور tamatoreserve.haj.ir با کلیک روی گزینه «چنانچه کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اید، اینجا را کلیک نمایید» امکان بازیابی کد رهگیری را خواهند داشت و کد رهگیری به سرعت به تلفن همراه ایشان که قبلا در سامانه ثبت کرده‌اند، پیامک خواهد شد.

شاد گفت: در صورتی که شماره تلفن همراه اعلامی زائر در طول این مدت تغییر کرده باشد، متقاضی باید جهت اصلاح شماره همراه خود اقداماتی را انجام داده و به حج و زیارت استان اعلام کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.