۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲
کد خبر: 797809

خبر یا بهتر است بگوییم شایعه اول، یکی دو روز مانده به پایان سال ۱۴۰۰ منتشر شد... آیت‌الله فاطمی‌نیا درگذشت! احتمالاً آن دسته از کاربران همیشه آنلاین این فضا که سعی دارند نخستین منتشرکننده‌های یک خبر ناگوار باشند این شایعه را به سرعت بازتاب دادند.

البته مرگ و زندگی دست خداست

این در حالی بود که منابع به اصطلاح مطلع روز گذشته از بیماری، بدحالی و اعزام آیت‌الله به بیمارستان خبر داده بودند. بالاخره و در آخرین ساعت‌ها از آخرین روز سال پیش، خبرگزاری‌ها به نقل از صفحه رسمی ایشان نوشتند: خبر ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا تکذیب می‌گردد و ایشان در قید حیات هستند... همچنان ملتمس دعای بزرگواران هستیم. 
این‌ها گذشت تا روز ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، «شفقنا» نوشت: «استاد برجسته اخلاق در حال حاضر با شرایط سخت و هوشیاری پایین در بیمارستان بستری هستند. فرزند ایشان گفت: زمان انتقال به بیمارستان در حالی که به هوش بودند، گفتند به دوستان بگویید برای من متوسل به 
حضرت علی‌اصغر(ع) شوند».
دو سه روز پیش اما باز هم برخی کانال‌ها و گروه‌های مختلف تلگرامی خبر فوت استاد اخلاق را دوباره منتشر کرده و به مخاطبانشان تسلیت گفتند!
دیروز خبرگزاری «مهر» نوشت: «در پی انتشار شایعاتی پیرامون وضعیت بیماری حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا در فضای مجازی، صفحه مجازی وابسته به دفتر استاد فاطمی‌نیا اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند استاد فاطمی‌نیا همچنان در بیمارستان بستری بوده و تحت نظر پزشکان عزیز می‌باشند. از بزرگواران تقاضا می‌شود اخبار مربوط به استاد را از همین طریق پیگیری فرمایند». 
البته مرگ و زندگی همه ما دست خداست اما باور کردن یا نکردن شایعات فضای مجازی دست خودمان است. پس تا اطمینان از راست و دروغ یک خبر لطفاً آن را در فضای مجازی و حقیقی 
منتشر نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.