به گزارش قدس آنلاین، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر شفافسازی اطلاعات پرداخت کارکنان دستگاههای اجرایی کشور و در راستای اصل شفافسازی (از اصول ۱۲گانه دولت مردمی) برای مقابله با فساد اداری و اقتصادی و به منظور تحقق تکلیف ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر مشخص بودن میزان هرگونه ناخالص پرداختی ماهانه به مقامات، رؤسا و مدیران دستگاهها صادر و در آن تأکید شده از این پس اطلاعات حقوق و مزایای این افراد باید بر اساس ضوابط ذیل به صورت عمومی منتشر شده و در دسترس عموم قرار گیرد:
۱. دستگاههای اجرایی مشمول این بخشنامه موظف هستند با رعایت ضوابط و ترتیبات اعلامی دستورالعمل منتشره در سامانه ثبت حقوق و مزایا، ضمن انتخاب دقیق سطح پست، نوع استخدام، مدرک تحصیلی، رتبه شغلی، سنوات خدمت و درج دقیق عنوان پست و مبالغ اقلام پرداختی، نسبت به آمادهسازی لیست حقوق پرداختی و بارگذاری در سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کنند.
۲. بالاترین مقام مجاز هزینه (ذیحسابان، مدیران مالی یا عناوین مشابه) دستگاههای اجرایی موظف هستند در هنگام ارسال نهایی اطلاعات، نسبت به مشاهده و تأیید مبالغ پرداختی مشمولین انتشار عمومی اطلاعات (مقامات، رؤسا، مدیران و همترازان آنها) در این سامانه و درج توضیحات ضروری در خصوص اقلام پرداختی مرتبط با هر فیش حقوقی در صورت نیاز اقدام کنند.
۳. درج و تأیید نهایی اطلاعات میزان ناخالص پرداختی ماهانه تمامی کارمندان اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا در سامانه ثبت حقوق و مزایا حداکثر تا تاریخ بیست و پنجم هر ماه امکانپذیر است.
تبصره: با توجه به درخواست مکرر دستگاههای اجرایی کشور، بارگذاری و تأیید نهایی اطلاعات میزان ناخالص پرداختی فروردین ماه ۱۴۰۱ تمامی کارمندان از تاریخ ۱۷/۰۲/۱۴۰۱ لغایت ۲۵/۰۲/۱۴۰۱ امکانپذیر خواهد بود و پس از این تاریخ، امکان بارگذاری، رفع خطا، ویرایش و تأیید نهایی اطلاعات حقوق و مزایای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ وجود نخواهد داشت.
۴. پس از تاریخ بیست و پنجم هر ماه، امکان بارگذاری اطلاعات پرداختی آن ماه برای دستگاههای اجرایی مشمول این بخشنامه وجود نداشته و فهرست دستگاههایی که نسبت به بارگذاری اطلاعات پرداخت اقدام نکردهاند، به صورت عمومی منتشر خواهد شد.
۵. به منظور رفع خطاهای احتمالی و انتشار دقیق اطلاعات، امکان اصلاح اطلاعات تأیید نهایی شده مرحله قبل اعم از اصلاح اطلاعات وارد شده و یا درج اطلاعات پرداختی جدید در سامانه ثبت حقوق و مزایا برای آن دسته از دستگاههای اجرایی که تا بیست و پنجم هر ماه نسبت به بارگذاری اطلاعات پرداخت اقدام کردهاند، صرفاً در یک مرحله و حداکثر تا تاریخ پنجم ماه بعد امکانپذیر است.




نظر شما