۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 797929

وزیر نیرو به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان، فردا در صدر هیاتی بلند پایه عازم شهر ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان می‌شود.

وزیر نیرو به ارمنستان می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر محرابیان روز سه‌شنبه(فردا) در صدر هیأتی بلند پایه برای شرکت در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان به ایروان سفر می‌کند.

توسعه روابط و حجم مبادلات دو کشور جزو اهداف اصلی سفر وزیر نیرو به ارمنستان بوده و این سفر درراستای ارتباط فعال دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، معاون سازمان حفاظت محیط زیست، معاون ارزی بانک مرکزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و غیره، وزیر نیرو را در این سفر همراهی می‌کنند.

فرودین ماه امسال رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه صادرات کالایی به این کشور رشد چشمگیری را در سال گذشته تجربه کرده است، تاکید کرد: ماشین‌آلات ۵۰ درصد، کالاهای ساخته شده ۵۰ درصد و مواد اولیه ۱۰۰ افزایش را ثبت کردند و صادرات کالایی روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه موافقت‎نامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز در توسعه روابط تجاری نقش مهم و مؤثری را برعهده گرفته است، گفت: ارمنستان به‌عنوان اولین دروازه خاکی ایران به اوراسیا، اولویت ویژه‌ای در توسعه روابط دارد که شرایط فعلی می‌تواند به‌سرعت تجارت ۸۰۰ میلیون دلاری را برای کشور فراهم کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.