یک زوج تهرانی که تحت عنوان مسافر و در پی حمله به مالکان خودروهای مسافرکش شخصی آن‌ها را هدف اقدام‌های مجرمانه خود قرار داده بودند، در حالی هرکدام آن‌ها به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شدند که زن سارق از پشت سر روسری دور گردن طعمه‌ها می‌انداخت و می‌کشید!

محکومیت غیابی زوج سارق به ۲۰ سال حبس

به گزارش قدس آنلاین، یک زوج تهرانی که تحت عنوان مسافر و در پی حمله به مالکان خودروهای مسافرکش شخصی آن‌ها را هدف اقدام‌های مجرمانه خود قرار داده بودند، در حالی هرکدام آن‌ها به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شدند که زن سارق از پشت سر روسری دور گردن طعمه‌ها می‌انداخت و می‌کشید!

تلفن مرکز فرماندهی۱۱۰ به صدا درآمد و صدای لرزان مرد میانسال خبر سرقتی وحشت‌آفرین را در پوشش دو مسافرنما مخابره کرد. با توجه به محدوده وقوع جرم، یک تیم از مأموران انتظامی برای بررسی میدانی ماجرا به محل اعزام شدند.

اجرای نقشه در شاهنامه ۷۶

وقتی تیم تجسس به منطقه رسید آن‌ها با مرد میانسالی روبه‌رو شدند که خود را مالک یک دستگاه خودرو سواری پراید معرفی کرد که برای تأمین نیاز مادی و گذران زندگی در روز چند ساعت مسافرکشی می‌کرد.

در ادامه فرد شاکی گفت: حدود ساعت ۵/۴ صبح بود که به خیابان طبرسی دوم رسیدم و در جست‌وجوی مسافر بودم که یک زن و مرد جوان را دیدم کنار خیابان ایستاده بودند. نزدیک‌تر که رفتم مرد جوان دست بلند کرد، وقتی مقابل پای آن‌ها توقف کردم او از من خواست به صورت دربستی آن‌ها را تا بولوار شاهنامه۷۶ ببرم. کرایه را طی کردم و آن‌ها سوار خودرو شدند. مرد جلو و همسرش هم عقب نشست. پیش از آنکه به سمت آدرس برویم آن‌ها از من خواستند برای دریافت ساک مسافرتی‌شان که در همان حوالی و در اختیار فردی بود به آدرسی دیگر برویم. وقتی ساک مسافرتی را گرفتند به سمت مقصد حرکت کردیم.

نیم ساعت بعد وارد بولوار شاهنامه شدیم و از آنجا داخل خیابان شاهنامه۷۶ شدم. چند متر داخل کوچه پیش نرفته بودم که یک‌باره زن مسافر که پشت سرم نشسته بود، یک روسری دور گردنم انداخت و با تمام توان از پشت سر آن را می‌کشید. نفسم در حال بند آمدن بود و چشمانم سیاهی می‌رفت که شوهرش به من حمله کرد و من را مجبور کرد خودرو را متوقف کنم. آن‌ها من را که بی‌حال شده بودم و توان دفاع نداشتم از ماشینم بیرون انداختند و پرایدم را بردند.

وقتی کنار خیابان افتاده بودم، یک خودرو عبوری به دادم رسید. پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد متهمان با این شیوه دست‌به سرقت‌های دیگری هم زده‌اند، از همین رو پرونده‌ای در دادسرای مشهد مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

۲۰ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق در انتظار متهمان

با ردزنی‌های دقیق و فنی پلیس هویت زن و مرد سارق که ساکن حومه تهران بودند شناسایی و دستور دستگیری آن‌ها صادر شد. با حضور مأموران در خانه مادربزرگ زن سارق معلوم شد متهمان که می‌دانستند مردان قانون رد آن‌ها را خواهند زد به مکانی نامعلوم گریخته‌اند. درادامه باتوجه به مستندات پرونده و طی شدن مراحل کار در دادسرا، کیفرخواست متهمان فراری صادر و پس از تأیید به شعبه ۱۴۴ دادگاه کیفری۲ مشهد ارجاع شد و روی میز قاضی مهدی ترابیان قرار گرفت. مقام قضایی هم پس از انجام مراحل قانونی پرونده رأی محکومیت سارقان مسافرنما را به صورت غیابی صادر کرد.

در این رأی آمده است: درخصوص اتهام (اصغر.ح) و (پریسا.ب) هر دو دایر بر مشارکت در سرقت مقرون به آزار و متهم ردیف اول همچنین دایر بر ایراد ضرب عمدی و متهم ردیف دوم دایر بر مباشرت در ضرب عمدی(کبودی گردن) که با مشارکت در سرقت مقرون به ضرب و جرح عمدی مطابق است همچنین باتوجه به گستره زیانبار جرم هر یک از متهمان موصوف را به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ضربه شلاق و مشترکاً به رد مال در حق شاکی محکوم می‌نماید. از سوی دیگر متهم ردیف اول علاوه بر آن به پرداخت یک‌ونیم صدم دیه کامل محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.