معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته و زوجین مشکلی در دریافت خدمات دارویی، آزمایش و غیره ندارند.

خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه/ غربالگری پیش از زایمان حذف نشده است

به گزارش قدس آنلاین، سعید کریمی در یک نشست خبری مجازی افزود: باید خدمات درمان ناباروری و مربوط به افزایش جمعیت را تحت پوشش قرار دهیم، البته قرار گرفتن بیش از پنج میلیون نفر زیر چتر حمایت بیمه ای که سه دهک کم برخوردار هستند، می تواند مشکلات زوجین نابارور را برطرف کند.

وی با بیان اینکه غربالگری پیش از زایمان حذف نشده است، اظهار داشت: اگر زوجین تمایل به انجام غربالگری داشته باشند می توانند به پزشک متخصص مراجعه کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کریمی ادامه داد:بارداری در سنین ۳۵ سال و بالاتر از آن خطرناک نیست و زوجین می توانند با غربالگری پیش از زایمان فرزند سالم به دنیا آورند، اما باید انگیزه زوجین برای فرزندآوری بعد از ۳۵ سالگی را کم کنیم تا بار روانی برای زوجین کمتر شود.

معاون وزیر بهداشت حفظ جمعیت جوان‌ یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت است، تصریح کرد: حفظ جمعیت جوان فقط فرزندآوری نیست، باید جمعیت جوان کشور افزایش یابد زیرا شایع ترین علت مرگ در سنین جوانی بحث تصادفات و تروما است و برنامه ریزی در این حوزه مهم است.

کریمی تصریح کرد: باید بحران پیری را برطرف کنیم تا کشور در آینده دچار مشکلات نشود.

وی با بیان اینکه در دوران پساکرونا برخی از بیماریها افزایش می یابد، گفت: دیابت در مبتلایان به کرونا ۴۰ درصد افزایش یافته و بیماریهای قلبی و عروقی و روانی که ناشی از استرس و اضطراب بوده نیز رو به افزایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.