وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بوم‌گردی، سیاست جدی ما در کنار اقامتگاه‌های رسمی است و از حضور جوانان انقلابی و هیاتی در این عرصه استقبال می‌کنیم.

جوانان انقلابی و هیاتی وارد عرصه بوم‌گردی شوند

به گزارش قدس آنلاین،   عزت الله ضرغامی  امروز در دومین نشست تخصصی هیات‌ها و تشکل‌های دینی برگزیده مهرواره هوای نو با اعلام این مطلب افزود: در این عرصه هر کدام از جوانان انقلابی، هیاتی و مسجدی معرفی شوند، خارج از نوبت بررسی می‌شوند و حتی وام و تسهیلات را بر اساس دستورالعمل‌ها به آنان پرداخت خواهیم کرد.

وی بیان‌داشت: بسیاری از گردشگران خارجی تمایل دارند به جای حضور در هتل‌ها، در روستاها و طبیعت اسکان پیدا ‌کنند و از خوراکی‌های بومی استفاده کنند. چه بهتر که جوانان انقلابی و حزب‌اللهی چنین فضاهایی را دست بگیرند و پذیرای آنان باشند و به طور مثال یک مادر شهید داستان سفر و کشور را برای آنان نقل کند.

ضرغامی درباره سهم برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه سفر اربعین، گفت: اربعین به عنوان یک پدیده شگفت‌انگیز که مشابه دیگری ندارد، حتی برای گردشگران خارجی هم جذابیت دارد؛ البته همین میزان هم در رسانه‌های خارجی مورد سانسور قرار می‌گیرد و تصویری از آن منتشر نمی‌کنند. مسوولیت سفر به عتبات عالیات و حج با سازمان حج و زیارت است اما ما به عنوان متولی گردشگری، نسبت به این سفرها بی‌تفاوت نبوده و در دولت پیگیر موضوعات آن هستیم.

وی اضافه‌کرد: نیمی از گردشگران در سفرهای خارجی به عتبات می‌روند و بخش بزرگی از گردشگران خارجی نیز برای زیارت به کشور ما می‌آیند. بنا بود سفر زمینی عتبات برای کاهش هزینه‌ها اتفاق بیفتد اما به دلیل مسائل سیاسی جلوی آن گرفته شد و امروز سفر عتبات فقط به صورت هوایی برگزار می‌شود که قیمت آن نیز هم بالاست، اما در دولت پیگیر هستیم تا گردشگری و زیارت زمینی مهیا شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.