آتش سوزی گسترده در مراتع و جنگل های جنوب کالفرنیا در آمریکا به سرعت درحال گسترش است و تاکنون بیش از ۲۰ خانه را کاملا نابود کرده است.

آتش سوزی گسترده در کالیفرنیا و دستور تخلیه خانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، اداره آتش نشانی شهر "اورنج" اعلام کرد که آتش سوزی در امتداد سواحل این ایالت تقریبا در ۲۰۰ هکتار گسترده شده است.

در همین حال مقامات محلی دستور تخلیه خانه ها را از مناطقی که شعله های آتش درحال حرکت به سمت آنها است، صادر کرده اند.

تی جی مک گاورن، دستیار رئیس سازمان آتش نشانی شهر اورنج  به خبرنگاران گفت که یک آتش نشان در این آتش سوزی مجروح  شده که به یک بیمارستان محلی منتقل شده است.

اداره پلیس شهر اورنج گفت که مناطق نزدیک به کورونادو پوینت به دلیل سرعت بالای گسترش حریق باید تخلیه شوند. مقامات شهر لانگوا نیگوئل نیز وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

کالیفرنیا مدت‌هاست که فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی فعال داشته است، اما در سال‌های اخیر که تا حدودی به دلیل تغییرات آب‌وهوایی بیشتر شده، طولانی‌تر شده است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا(NOAA) در گزارش سالانه خود؛  سال ۲۰۲۱ را با ۲۰ رویداد آب و هوایی مختلف که هزینه هایی چند میلیارد دلاری داشته است یکی از فجیع ترین سالهای آب و هوایی در این کشور توصیف کرده بود.

خسارت ناشی از این بلایای طبیعی هزینه بر شامل هزاران مورد جنگل سوزی درایالت های غربی آمریکا، سرما و توفان های شدید در تگزاس، گردباد در ایالت های جنوب شرقی و توفان های فصلی که سواحل شرقی آمریکا را در نوردید در مجموع حدود ۱۴۵ میلیارد دلار بوده است.

این گزارش جنگل سوزی ها در کالیفرنیا را که باعث نابودی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ۶ هزار هکتار از جنگل ها شد مخرب ترین آتش سوزی توصیف کرد و نوشت این رویداد باعث خساراتی بیش از ۱۰ میلیارد دلار شده است.

گفتنی است؛ ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه  در مجموع بیش از چهار میلیون و ۱۰۰هزار جریب(بیش از یک میلیون و ۶۵۰هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت. این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی سال ۲۰۱۸ دو برابر گزارش شد. تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رخ داده که درتاریخ این ایالت بی‌سابقه گزارش شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.