خانه خبرنگار شهید فلسطینی را غم گرفته و اعضای خانواده بیش از یک روز است که ماتم زده و حیران اند.

در خانه خبرنگار شهید فلسطینی چه می‌گذرد؟+عکس

به گزارش قدس آنلاین، شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره ـ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری بود، مورد هدف نیروهای اشغالگر قدس قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر، به شهادت رسید.

ابوعاقله از سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان خبرنگار الجزیره در فلسطین اشغالی فعالیت می کرد و یکی از خبرنگاران سرشناس در موضوع فلسطین بود.

در خانه خبرنگار شهید فلسطینی چه می‌گذرد؟

بر اساس گزارش الجزیره، شیرین نزدیک به ربع قرن به عنوان خبرنگار در منطقه فلسطین اشغالی فعالیت می‌کرد و اکنون جای خالی‌اش نه تنها در خانه بلکه در قاب تلویزیون الجزیره هم احساس می‌شود.

برادر زاده اش که صحبت درباره تنها عمه اش برایش دشوار است با صدایی لرزان می‌گوید: از کودکی در میان نوشته های عمه ام جست و جو می‌کردم و گزارش هایش را می دیدم که همیشه پایانشان نوشته شده بود: "شیرین ابو عاقله_ الجزیره_ قدس اشغالی"

وی همچنین می گوید عمه اش در همه تصمیماتش او را حمایت می کرد از جمله تصمیمش برای تحصیل در حوزه رسانه. اما همیشه به او گوشزد می کرد که شغل خبرنگاری، شغل  سختی است.

در خانه خبرنگار شهید فلسطینی چه می‌گذرد؟
برادر زاده شیرین ابو عاقله

برادرزاده خبرنگار فلسطینی می‌گوید: وقتی بزرگ شدم فهمیدم که عمه ام حق داشت و خبرنگاری شغل بسیار سختی است از این رو علوم سیاسی و سپس حقوق خواندم. او تاکید می کند در پی تحقیق و بررسی پیرامون قتل عمه اش خواهد بود.

وی یادآور می شود، چند روز قبل عمه مهربانش را دیده و گمان‌ نمی کرده که این آخرین دیدارشان باشد.

در مقابل خانه شیرین ابو عاقله، ده ها فلسطینی در سنین مختلف و با عقاید دینی متفاوت گرد هم آمده اند و چند پرچم فلسطین در اطراف خانه برافراشته شده است.

دوستان و همسایگان از خاطرات کودکی شان با خبرنگار شهید فلسطین می گویند.

در خانه خبرنگار شهید فلسطینی چه می‌گذرد؟
حضور مردم مقابل خانه شیرین ابو عاقله


دوستانش می گویند شیرین آرام ترین کودک محله بود. او در درس و یادگیری پشتکار داشت و به حرفه اش عشق می ورزید. الگوی هم سالانش بود.

شخص دیگری درباره اش می گوید: او تمام عمر خود را صرف رسواسازی رژیم اشغالگر کرد و امروز با شهادت شیرین، این جنایات بار دیگر بر همگان آشکار شد.

بر اساس گزارش الجزیره، مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله نیز با آزار و اذیت و مانع تراشی رژیم صهیونیستی همراه بوده است.

همچنین، تشکیلات خودگران فلسطین حاضر نشده اند تا مسئله شهادت این خبرنگار فلسطینی را با مذاکره با اشغالگران حل کنند. آنان خواستار پیگیری کشته شدن شیرین ابوعاقله، از طریق مراجع بین المللی هستند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.