ماجرای پناهندگی یکتا جمالی و مهاجرت پریسا جهان‌فکر ملی پوشان وزنه‌برداری ایران نتیجه نبود نظارت کافی مدیریت این فدراسیون بر فضای اردوی تیم ملی است.

با مسببان کوچ نخبه‌های ورزشی برخورد می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، ماجرای پناهندگی یکتا جمالی و مهاجرت پریسا جهان‌فکر ملی پوشان وزنه‌برداری ایران نتیجه نبود نظارت کافی مدیریت این فدراسیون بر فضای اردوی تیم ملی است.

جالب اینکه با وجود همراهان فراوان و حضور رئیس دائم السفر وزنه برداری در اردوی تیم ملی این اتفاق رخ داد تا مشخص شود علی مرادی به هیچ وجه شایستگی قرار گرفتن در این سمت را ندارد.

سوءمدیریت موجود در ساختار اداره وزنه برداری نه تنها سبب تضعیف این رشته مدال آور شده، بلکه حالا زمینه سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از این اتفاق را نیز فراهم آورده تا آن‌ها مقاصد سیاسی و غیر ورزشی خود را با بزرگ‌نمایی از این اتفاق دنبال کنند.

در همین رابطه پدر یکتا جمالی در گفت‌وگویی اظهار داشته است: «من هرچه با آقای مرادی و بیرانوند تماس گرفتم در این چند روز یک جواب درست و حسابی که ما را قانع کند از وضعیت دخترم ندادند. اصلاً ما نمی‌دانیم چه بلایی سر یکتا آمده و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم؟».عدم پاسخگویی بیش از همه چیز بلای جان وزنه برداری شده و فرصت را برای سوء‌استفاده گران بیش از پیش فراهم کرده است.

در واقع اتفاقات اخیر را می‌توان حاصل مدیریت رؤسای فدراسیون‌هایی دانست که تنها به حفظ صندلی خود فکر می‌کنند و وزارت ورزشی که هیچ برنامه‌ای برای یک فردی که به عنوان نخبه ورزشی شناخته می‌شود، ندارد.

با در نظر گرفتن چنین شرایطی یک سؤال کلیدی و مهم در ذهن افکارعمومی نقش می بندد که چرا با وجود چنین فضای نابسامانی در این رشته ورزشی مدال آور، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های نظارتی برخوردی با مسببان این افتضاح صورت نمی‌دهند؟ آنچه حقیقت دارد این است که علی مرادی و کابینه وی عملکرد پرنوسان و مملو از حاشیه ای داشتند و همچنان بر سیاست‌های غلط خود اصرار دارند، از این رو به نظر می‌رسد متولیان دستگاه ورزش باید با استفاده از قدرتی که در اختیار دارند به عنوان نهاد بالادستی به پرونده مهاجرت‌ها و پناهندگی یکتا جمال ورود پیدا کنند.

مردم زیادی در کشور مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و یکتا جمالی هم اگر موفق شده؛ با پول همین مردم بوده و برای او از بیت المال هزینه کرده‌اند، اما ظاهراً رها کردن و رفتن راحت‌ترین اقدامی است که یک ورزشکار می‌تواند پس از مطرح شدن انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.