معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ممنوعیت کشت برنج در استان خبر داد.

کشت برنج در کرمانشاه ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، سید افشین صفوی  اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش سطح بارش ها و خشکسالی حادث شده، کشت برنج در تمام شهرستان‌های استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی تنها می تواند برای جلوگیری از کشت برنج اقدامات توصیه ای به کشاورزان داشته باشد، گفت: از کشاورزان تقاضا داریم در شرایط کنونی که با مشکل خشکسالی و کاهش سطح منابع آبی مواجه هستیم، به هیچ عنوان اقدام به کشت برنج در استان نکنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر برخورد جدی با کشت برنج در استان، گفت: اگر موردی از تخلف کشاورزان مبنی بر کشت برنج در استان دیده شود، از طریق دستگاه قضایی با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته در برخی از شهرستان‌های استان کرمانشاه کشت برنج داشته‌ایم، گفت: عمده کشت برنج را در سه شهرستان صحنه، گیلانغرب و هرسین داشتیم.


کشاورزان برای مقابله با خشکسالی کشت دوم را محدود کنند

وی در ادامه اشاره ای هم به ضرورت محدود کردن کشت دوم برای مقابله با خشکسالی در استان داشت و گفت: با توجه به محدودیت هایی که برای واردات محصولات کشاورزی وجود دارد، نمی توانیم کشت دوم را در سراسر استان ممنوع کنیم، اما از کشاورزان انتظار می رود خودشان در این شرایط خشک‌سالی کشت دوم را محدود کنند.

 وی سپس با معرفی یک الگوی کشت جدید به کشاورزان برای کشت دوم، گفت: از کشاورزان می خواهیم کشت محصولات آب بر را محدود کرده و به عنوان مثال اگر قرار است سه هکتار کشت دوم داشته باشند، یک هکتار آن را به کشت "سورگوم دانه‌ای" که یک محصول با نیاز آبی کم است، اختصاص دهند.

صفوی افزود: نیاز آبی سورگوم دانه‌ای خیلی کمتر از ذرت بوده و ظرف ۹۰ روز بعد از کشت آماده برداشت می شود. محصول تولیدی هم از سوی شرکت پشتیبانی امور دام از کشاورزان خریداری می شود.

وی با اشاره به تامین بذر مورد نیاز برای کشت سورگوم دانه ای در استان، گفت: مشکلی برای توسعه این کشت در استان نداریم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.