۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 798812

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان(کشتی با کمربند) گفت: اگر در آسیا یا جهان قهرمان شویم به جز رییس فدراسیون کشتی، سایر مسئولان برایشان این موفقیت اهمیت چندانی ندارد و در مجموع از ورزش بانوان حمایت نمی‌شود.

براتی: کشتی آلیش زنان را کم اهمیت جلوه می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، آنا براتی درباره اردوهای تیم ملی کشتی آلیش زنان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان، اظهار کرد: بانوان تاکنون در سه اردو شرکت کردند. آنها از بیستم فروردین وارد اردوی تیم ملی شدند و ۲۸ اردیبهشت هم راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد. از زمانی که کشتی آلیش زنان زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت، دومین بار است که بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند. نخستین بار ایران در سال ۲۰۱۵ میزبان این رقابت‌ها شد و تیم ملی قهرمان شد. ‌

وی با اشاره به اینکه در دو وزن ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم تغییراتی داشتیم، گفت: قرار است که هشت ورزشکار در کشتی آلیش و در دو بخش آزاد و کلاسیک در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند. در بخش آزاد از تکنیک‌های مربوط به پا استفاده می‌شود؛ اما در کشتی کلاسیک از این تکنیک استفاده نمی‌شود. ‌

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان درباره ۲ آلیش‌کاری که به تیم ملی جودو پیوستند، یادآور شد: متاسفانه نمی‌توانیم بانوان را مجبور کنیم تا حتما در یک رشته بمانند. زیرا امکانات خیلی زیاد نیست. هر چند امکاناتی که علیرضا دبیر رییس فدراسیون برای تیم ملی در اردوها فراهم می‌کند در فدراسیون‌های دیگر نیست. این ۲ ورزشکار در انتخابی تیم ملی جودو برای حضور در بازی‌های اسلامی ترکیه شرکت کردند و راهی این رقابت‌ها می‌شوند.

وی اضافه کرد: از تصمیم ریحانه گیلانی برای حضور در تیم ملی جودو ناراحت شدم زیرا وی از ابتدا کشتی‌گیر بود اما خوشبختانه دو آلیش‌کار جایگزین این دو ورزشکار شدند و هرچند بی‌تجربه؛ اما بااستعداد هستند و امیدوارم در قاره کهن به مدال برسند.

براتی با اشاره به اینکه کشتی آلیش زنان همواره مورد حمایت فدراسیون است، خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی شرایط برگزاری اردو و اعزام به مسابقات را برای بانوان مهیا می‌کند؛ اما اگر در آسیا یا جهان قهرمان شویم به جز مسوولان فدراسیون، هیچ مسئولی اهمیتی به قهرمانی بانوان نمی‌دهد. آنها این رشته را کم اهمیت جلوه می‌دهند. در کل حال ورزش بانوان خراب است و چندان از آن حمایت نمی‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.