هیئتی از رژیم صهیونیستی برای بررسی امکان بازگشایی سفارت این رژیم به اوکراین سفر می‌کند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای بازگشایی سفارتش در اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی خبری صهیونیستی «والاه» به نقل از مسئولان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده است، گزارش داد: یک هیئت اسرائیلی این هفته با هدف بررسی امکان بازگشایی سفارت تل آویو وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین می‌شود.

ریاست این هیئت را «میخال برودسکی» سفیر این رژیم در اوکراین بر عهده دارد و نشست‌هایی با مقامات عالی رتبه اوکراین خواهند داشت.

از زمان تخلیه سفارت تل آویو به دنبال عملیات نظامی روسیه در اواخر فوریه گذشته در اوکراین، این نخستین بار است که مسئولان صهیونیست به کی یف می‌روند.

در روزهای منتهی به عملیات نظامی روسیه در اوکراین سفارت رژیم صهیونیستی از کی‌یف به شهر لووف نزدیک مرز لهستان انتقال یاقت و پس از آغاز عملیات، کارکنان سفارت از اوکراین تخلیه شدند و در ماه‌های اخیر نیز از لهستان مشغول به کار بودند.

مسئولان امنیتی وزارت امور خارجه این رژیم، ملاحظاتی را برای بازگشایی سفارت مطرح کردند و با توجه به اینکه اوضاع امنیتی در کی یف هنوز ناپایدار است خواستار صبر در این زمینه شدند.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه و الون اوشبیس، مدیر کل امور وزارت خارجه هفته گذشته تصمیم گرفتند هیئتی به کی یف بفرستند. هدف این هیئت بازدید از دفاتر سفارت و شناسایی میزان خسارات وارده و آگاهی از وضعیت امنیتی شهر و دیدار با مقامات محلی در پایتخت اوکراین با هدف زمینه سازی برای بازگشایی سفارت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.