روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی با اشاره به موج اقدامات وحشیانه سفیدبرتر پندارها، در خصوص رشد خشونت نژادی در آمریکا هشدار داد.

گاردین: خشونت نژادی در آمریکا رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، گاردین در مقاله‌ای نوشت، در حال حاضر این داستان به طرز تهوع آوری آشنا است. از چارلستون تا ال پاسو، از پیتسبورگ تا سن دیگو، از کرایست چرچ، نیوزلند، تا این جدیدترین صحنه وحشت در بوفالو در نیویورک، هر یک از این تیراندازی‌ها به جمع، همه یک نقطه مشترک دارند: برتری سفید.

در حالی که بازرسان جمع آوری جزئیات قتل عام روز شنبه در بازار دوستانه تاپس که به کشته شدن ۱۰ نفر منجر شد، را آغاز کردند، اما در حال حاضر تردید اندکی درباره انگیزه قاتل وجود دارد.

به نظر می‌رسد عامل این جنایت یک مرد مسلح سفیدپوست ملی گرا و تنها است که از نفرت نژادی ناشی از نظریه افراط گرایی که به طور گسترده در اینترنت در دسترس است، پر شده است. عامل این تیراندازی که کاملا مسلح بود، مصمم بود در جامعه‌ای عمدتا سیاهپوست در بوفالو، هر اندازه که می‌توانست تعداد بیشتری از مردم را بکشد.

گفته می‌شود، پیتون گندرون ۱۸ ساله، پیش از تیراندازی به خریداران مواد غذایی، کارکنان سوپر مارکت و یک نگهبان، یک توهین نژادی را روی لوله تفنگ خود حک کرده بود.

مقامات گفتند که وی همچنین یک "مانیفست" طولانی را، با ارجاعات مکرر به نظریه نژادپرستانه "جایگزینی سفیدپوستان" به عنوان توجیهی برای آنچه آن‌ها آن را "جنایت نفرت انگیز و افراط گرایی خشونت آمیز با انگیزه نژادی" می‌گویند، در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، تعداد زیادی از سیاستمداران آمریکایی و سران جامعه و حقوق مدنی، به سرعت خشم خود را ابراز کردند و انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با افزایش جنایت‌های مبتنی بر نفرت را در آمریکا خواستار شدند.

اما این مشکلی است که در سال‌های اخیر بدتر شده است و بیشتر در اینترنت پرورش داده می‌شود و از سوی کسانی که بسیار تمایل دارند این ایدئولوژی را به خشونت تبدیل کنند، مشتاقانه مورد استفاده قرار گرفته است.

اف بی آی سال گذشته گزارش داد در آمریکا، جنایت‌های ناشی از نفرت به بالاترین سطح در ۱۲ سال گذشته رسیده است که بیشتر با افزایش حملات به سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های آسیایی ایجاد شده است. هرچند قتل‌های دسته‌جمعی مانند آن‌هایی که در بوفالو و جاهای دیگر بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، هر ساله هزاران حمله خشونت‌آمیز ناشی از نفرت دیگر رخ می‌دهد که موجب شده است مریک گارلند دادستان کل، تروریسم داخلی و جنایت‌های ناشی از نفرت مبتنی بر نژاد را "اولویت اصلی" وزارت دادگستری قرار داد.

دریک جانسون رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان(NAACP) پس از حمله بوفالو در بیانیه‌ای گفت "نفرت و نژادپرستی در آمریکا جایی ندارد. از این حادثه به شدت خشمگین هستیم و برای خانواده و عزیزان قربانیان و همچنین کل جامعه دعا می‌کنیم. "

شباهت‌های تیراندازی در بوفالو نه تنها با قتل ۲۱ نفر در اوت سال ۲۰۱۹ در والمارت در ال پاسو در ایالت تگزاس، بلکه به تیراندازی‌های بی‌شمار دیگر که شامل یک مهاجم تندرو و انفرادی می‌شود، اهمیت دارد.

در ال پاسو، فرد مسلح، یک مرد سفیدپوست ۲۱ ساله، نیز سندی را به صورت آنلاین به تابلوی پیام آنلاین افراطی ۸chan ارسال کرد که در آن بیان می‌کرد این حمله در این شهر مرزی "پاسخی به تهاجم اسپانیایی‌ها به تگزاس" بود.

چهار سال قبل از آن، حمله به یک کلیسای جامعه سیاه پوست از سوی یک طرفدار برتری نژاد سفید در چارلستون در کارولینای جنوبی، ۹ کشته برجای گذاشت.

در اکتبر سال ۲۰۱۸ در پیتسبورگ در پنسیلوانیا، یک مرد سفیدپوست در حالی که به کنیسه "درخت زندگی" حمله کرد  ۱۱ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۶ نفر دیگر را زخمی کرد.

قاتل سن دیگو ادعا کرد که حمله به دو مسجد در کرایست چرچ نیوزیلند در یک ماه پیش از آن که در آن یک برتری طلب سفیدپوست ۵۱ مسلمان را به قتل رساند، به او برای این حمله انگیزه داده است. بازرسان آنجا به سرعت دریافتند که قاتل رادیکال شده است، مانیفست نفرت خود را پست کرده بود و قتل‌ها را به صورت زنده پخش می‌کرد.

فعال حقوق مدنی کهنه کار و مجری تلویزیون گفت این جدیدترین حمله در بوفالو یک فراخوان فوری برای اقدام است.

وی در توییتی نوشت "بایدن باید در کاخ سفید نشستی با رهبران سیاه‌پوست، یهودی و آسیایی برگزار کند تا بر تلاش‌های فزاینده دولت فدرال علیه جنایت‌های ناشی از نفرت تأکید کند. باید با یک جبهه متحد علیه خشونت مبتنی بر نفرت با این جنایت‌های ناشی از نفرت مقابله شود."

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.