۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۱
کد خبر: 799299

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی خراسان رضوی گفت: مسابقات پاراگلایدر در رشته مسافت با عنوان «درود ۱۴۰۱» از صبح دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور ۷۵ خلبان از سراسر کشور در شهر درود شهرستان زبرخان آغاز شد.

آغاز مسابقات کشوری پاراگلایدر در درود

مهدی فیضی افزود: این مسابقات به مدت پنج روز تا روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در پنج مرحله برگزار می‌شود و خلبانان شرکت کننده باید مسافت بین ۳۰ تا ۷۰ کیلومتر را طی کنند.
وی با بیان اینکه مسافت طی شده در این مسابقات به شرایط آب و هوایی شهر درود بستگی دارد افزود: بر اساس امتیازهایی که خلبانان در این پنج روز کسب می کنند، نفرات اول تا سوم انتخاب و در روز جمعه ۳۰‌اردیبهشت اختتامیه مسابقات برگزار می شود.
وی تعداد خلبانان شرکت کننده خراسان رضوی را ۱۵ نفر ذکر کرد و افزود: در این رقابت‌ها ۱۵ نفر از بانوان کشور حضور دارند و اگر شرایط حضور خلبانان خارجی فراهم شود، چهار نفر از کشور آلمان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زبرخان نیز در گفت وگو با خبرنگار ما سایت ورزشی درود را از سایت‌های استاندارد کشوری ذکر کرد که دارای دو نقطه ۳۵۰ و ۸۵۰ متر تیک‌آف است و معمولاً پرواز از نقطه ۳۵۰ متر این سایت انجام می شود.
محسن دهنوی اختصاص هزار و ۲۰۰ متر زمین با ۲۰۰ متر زیربنا برای ساخت تأسیسات سایت پرواز درود را یادآور شد و افزود: در طول سال تمرین‌های ورزش هوایی در سایت پروازی درود روزهای پایانی هفته برگزار می شود و بیشترین حضور ورزشکاران در این سایت از اردیبهشت‌ماه تا پایان شهریورماه هر سال است.
شهر درود باقدمت بیش از ۶۰ سال و جمعیت حدود ۷ هزار نفر در دامنه رشته کوه بینالود و در ۹۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس در شهرستان زبرخان قرار دارد و به دلیل وجود مکان‌های زیارتی و گردشگری جزو ۱۴ شهر گردشگری کشور شناخته شده وسایت پرواز با پاراگلایدر یکی از جذابیت‌های گردشگری این شهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.