وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمله سایبری به سامانه‌های وزارت ارشاد و بازبینی مجدد برخی از آن‌ها به دلایل امنیتی صحبت کرد.

این اواخر حمله سایبری موفق نداشته‌ایم/ مجموعه ما بدون وقفه‌ مشغول فعالیت است

به گزارش قدس آنلاین، اسفندماه سال ۱۴۰۰ طی حمله هکری به سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از سایت‌های وابسته و زیرمجموعه این وزارتخانه از دسترس خارج شدند. برخی از این سامانه‌ها در مدت زمان کوتاهی فعالیت خود را از سر گرفتند اما برخی از آن‌ها مانند  سامانه صدور مجوزهای سینمایی همچنان از دسترس خارج است.

چندی پیش یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: با همکاری دوستان بخش IT مشکل این بخش رفع شده است و تا پایان هفته سایت صدور مجوزهای سینمایی فعالیت خود را ازسر می‌گیرد.

اکنون محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حمله به سامانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ما این اواخر حمله سایبری موفق نداشتیم و اکنون مجموعه ما بدون هیچ وقفه‌ای مشغول فعالیت است.

او ادامه داد: روزانه چندین حمله سایبری ناموفق داریم اما موثر نبوده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: پیش از نوروز ۱۴۰۱ حمله سایبری به سایت‌های وزارت ارشاد شد که بلافاصله با کمک تیم خوب سایبری و فضای مجازی ما مشکل برطرف شد. اکنون تقریبا تمام سامانه‌های زیرمجموعه وزارت ارشاد فعال هستند اما خودمان برخی سامانه‌ها را به دلیل مسائل امنیتی مجدد مورد بازسازی و ارتقا قرار داده‌ایم.

این اظهارنظر وزیر در حالی است که هنوز سامانه سینمایی وزارت ارشاد در دسترس نیست.

منبع: صبا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.