دبیرکل «حزب الله» لبنان در جریان سخنرانی خود پس از نهایی شدن نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، گفت: نتایج بزرگ انتخابات پارلمانی لبنان متضمن پیام های مهمی است.

نتایج انتخابات پارلمانی پیروزی بزرگی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المنار، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص انتخابات پارلمانی این کشور و نتایج آن آغاز شد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود از بیمارانی که بیماریشان مانع از حضور آنها پای صندوق های رأی نشد، از علما و شیوخی که با حضورشان در پای صندوق های رأی پیامی ویژه داشتند و از ماشین های انتخاباتی حزب الله که ده ها هزار زن و مرد داوطلبانه در آن کار کردند، تشکر و قدردانی ویژه کرد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: همچنین از کسانی که به مقاومت و متحدانش رأی دادند و از خانواده ها و مادران شهدا و مجروحانی که جراحت آنها مانع از حضور در پای صندوق های رأی نشد و همچنین افراد مسن، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: من به این افراد وفادار می گویم، شما امنیت سیاسی و مردمی مورد نظر مقاومت و سلاح آن را در مقابل اقدامات خصمانه آشکار تامین کردید و این دستاورد شما بود. رهبر مقاومت لبنان اظهار داشت: نتایج بزرگ این انتخابات پیام های محکمی را در رابطه با پایبندی به مقاومت، معادله طلایی و دولت عادل، اصلاحات، صلح مدنی، همزیستی و اولویت دادن به رفع بحران های اقتصادی ارسال می کند.

وی ادامه داد: این دستاورد بزرگ پس از هجمه های رسانه ای و روانی بزرگ علیه ما و متحدان مقاومت و برغم فشارهای اقتصادی و بحران آفرینی ها به وجود آمد. ما شاهد بزرگترین عملیات سرقت از دارای سپرده گذاران توسط بانک ها و دولت واشنگتن و گروه آمریکایی حاضر در لبنان بودیم و این بزرگترین مصیبت بود.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه تهدیدها و تلاش برای ارعاب مردم نتیجه ای در بر نداشت و حضور گسترده در گردهمایی های سه گانه، حضور چشمگیر در روز رأی گیری و نتایج انتخابات پاسخ محکمی بود، اظهار داشت: آنچه در رابطه با مقاومت رقم خورد، پیروزی بزرگی بود، زمانی که به شرایط نبرد و هزینه هایی که برای آن شد نگاه می کنیم، ما به این نتیجه آن افتخار می کنیم.

وی خطاب به شرکت کنندگان در انتخابات گفت: سنگ تمام گذاشتید، خداوند به شما خیر دهد و روی شما را در دنیا و آخرت سفید کند. سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه آنچه در مورد انتخابات و اهل سنت رخ داد، موضوع بسیار مهمی است که نیازمند رویکردی مسئولانه و دقیق است، گفت: امروز هیچ گروه سیاسی نمی تواند ادعا کند که اکثریت کرسی ها پارلمان را به دست آورده است و تا کنون هیچکش چنین ادعایی را مطرح نکرده است.

رهبر مقاومت لبنان ادامه داد: امروز ما با گروهی از جناح های پارلمانی، نیروهای سیاسی و نمایندگان جدید و مستقل روبرو هستیم، شاید منافع لبنان و مردم آن در همین باشد که هیچکس اکثریت کرسی ها را در اختیار نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه وسعت بحران های مالی، پولی و اقتصادی موجود به گونه ای است که هیچ گروهی به تنهایی حتی اگر اکثریت را به دست آورده بود، قادر به رفع آنها نیست، عنوان داشت: زمانی که اکثریت با کسی نیست، یعنی همه مسئول هستند و هیچکس اجازه ندارد از مسئولیت خود شانه خالی کند. آسانترین راه مخالفت و نظریه پردازی بدون هزینه است، شانه خالی کردن از مسئولیت نه تنها جایز نیست بلکه خیانت به امید مردم و خیانت در امانت و زیر پا گذاشتن وعده های انتخاباتی است.

دبیر کل حزب الله گفت: ما خواهان فروکش کردن کشمکش های سیاسی هستیم، انتخابات تمام شد و همه آنچه که باید گفته می شد پیش از برگزاری انتخابات گفته شد. همه ما دغدغه آرامش سیاسی و رسانه ای داریم؛ البته افرادی وجود دارند که منفعتی در آرامش کشور ندارند و آنها برای تحریک مردم و ایجاد ناآرامی پول دریافت می کنند.

سید حسن نصرالله با اشاره به بحران جهانی در مورد افزایش قیمت سوخت و گندم، اظهار داشت: ما می توانیم سالها بحث کنیم و اگر بر این باور هستید که ما با دفاع از مقاومت و سلاح آن خسته، بی حوصله و در نهایت تسلیم می شویم، در خیال باطل هستید، ولی باید بگویم که بحث و جدال راه به جایی نمی برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.