رییس حوزه‌های علمیه کشور در مشهد گفت: گفتمان انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داده و تاکنون برکات زیادی به همراه داشته است.

 گفتمان انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دومین روز از همایش تبلیغ جهانی دین در مشهد افزود: انقلاب اسلامی سخن نو و غیر قابل تصور را پیش‌روی بشریت گذاشته است و  شوک  بزرگ فکری و معرفتی گفتمان انقلاب از طریق ارائه تئوری جدید به جهان معاصر تاکنون بازتابهای زیادی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه مبلغ باید شخصیت توحیدی داشته باشد، بیان کرد: مبلغ باید شخصیت علمی و دانشی داشته باشد و از مهارت و ظرفیت لازم و  روشهای جذاب برای تبلیغ برخوردار باشد.

آیت‌الله اعرافی  خاطر نشان کرد: تبلیغ در تراز بین‌المللی نیازمند غرب‌شناسی است. همچنین در این راه شناخت مخاطب و تاثیرات او از اندیشه‌های گوناگون ضروری است.

رییس حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه با جبهه توحیدی عالم اهداف مشترکی داریم، افزود: نباید این مشترکات را کنار گذاشت.

وی اظهار داشت: امروز فضای ذهن جوانان لبریز از پیام‌های گوناگون است که  انتخاب را برای آنها دشوار می‌کند.

 آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار داشت: این جهاد مختص به ایران و یک مذهب نیست. امروز کلیت امت و معارف الهی در معرض هجوم بی امان دشمنان قرار دارد.

وی افزود: یک مبلغ باید با جهاد علمی، اخلاقی، معنوی، جامع، همه‌جانبه، حکیمانه و شجاعانه بتواند در این غوغای مکاتب و اندیشه‌ها در مقابل تئوری و احکام علمی و فرهنگی معاند و مغرض مقاومت کند و حقیقت را از دل اسلام استخراج کند و این کار دشواری است که بر دوش ما قرار دارد.

رییس حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز دشمنان هزینه می‌کنند و نقشه های مختلفی طراحی می‌کنند و جریان‌های تکفیری و افراطی مورد حمایت آنها قرار می‌گیرد تا حقیقت مشترک وحدت اسلامی تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آسیبها و موانع مهمی هم داریم که از جمله آنها تفرقه‌های عالم اسلام و تندروی‌های نابجا و ناصحیح است که جلو درخشش انوار اسلام را می‌گیرد و  موجب جنگ و نزاع می‌شود. اگر مشکلات درون را بشناسیم و پایه‌های معرفتی، علمی و روحی را تقویت کنیم، پیام اسلام در عالم خریدار خواهد داشت.

مکتب اسلام با همه ارکان مرتبط به بشریت سر و کار دارد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در این همایش گفت: مکتب اسلام به همه ارکان مربوط به بشریت سر و کار دارد و اگر به مواردی مانند اقتصاد کاری نداشته باشد، نقص جامعیت آن است.

حجت الاسلام محمد قمی با بیان اینکه در تبلیغ اسلام، مجموعه آموزه‌های معرفتی اسلام در بخشهای مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، افزود:  اگر در قرآن کریم از پیامبر اعظم(ص) تعبیر به اسوه کرده است، یکی از مناظر تحلیل این اسوه بودن ترسیم زندگی آن‌ حضرت است.

وی گفت: در بخشهای مختلف از جمله در عرصه اقتصادی و با استفاده از تجارت و ظرفیتهای آن می توان اسلام را تبلیغ کرد و همچنین صنایع فرهنگی اسلامی میدان‌دار تبلیغ اسلام قرار داد.

همایش تبلیغ جهانی دین به همت جامعه‌المصطفی نمایندگی خراسان از دیروز آغاز شد و عصر امروز به پایان می‌رسد.

ترسیم و طراحی مدل مطلوب تبلیغ در عرصه بین‌الملل، شبکه‌سازی مبلغان بین‌المللی، آسیب‌شناسی تبلیغ در عرصه بین‌الملل و توانمندسازی طلاب در عرصه تبلیغ از جمله اهداف همایش تبلیغ جهانی دین است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.